رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران با اشاره به رکود در بازار خودرو گفت: بازار خودرو آرام، بدون مشتری و معاملات آن در نقطه صفر قرار دارد.

خودرو

همشهری‌آنلاین - اکرم میرزایی: با وارد شدن قیمت دلار به کانال ۲۰ هزار تومان در طول هفته مراجعه به بازار خودرو کمتر شده است و مردم انتظار دارند بتوانند خودرو مورد نظر خود را با قیمتی کمتر در آینده نزدیک تر خریداری کنند و اما این امر تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که قیمت دلار به تثبیت برسد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین با اشاره به کاهش قیمت دلار گفت: نوسان و عدم ثبات قیمت دلار باعث رکود بازار خودرو شده است و در هفته گذشته خریدار کمتری به بازار خودرو مراجعه کرده است.

سعید موتمنی خاطرنشان کرد: به دلیل ریزش قیمت دلار حتی کسانی هم که نیازمند خرید خودرو هستند از خرید خودرو دست کشیده و منتظر ارزان تر شدن قیمت ها هستند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در ادامه افزود: با ارتباط نزدیک قیمت دلار و همچنین مذاکرات وین به قیمت خودرو، پیش‌بینی می شود تا اطلاع ثانوی افزایش قیمتی در بازار خودرو نداشته باشیم و انتظار میرود با به نتیجه رسیدن مذاکرات و همچنین تثبیت قیمت دلار؛ تقاضای کاذب فروکش کرده و دیگر سرمایه گذاری در بازار آزاد خودرو وجود نداشته باشد و عرضه خودرو بیشتر شود و به طبع قیمت خودرو کاهش بیشتری داشته باشد.

وی در  مورد افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت کارخانه ای خودروهای شرکت های سایپا و ایران خودرو از سوی شورای رقابت گفت: در یک سال گذشته فاصله قیمت کارخانه و بازار بیشتر شده و اگر این ۱۰ درصد افزایش در زمان افزایشی بودن قیمت دلار اعلام می شد یک تاثیر روانی بر بازار می گذاشت و قیمتها تاحدی بالاتر می رفت ولی در حال حاضر و در شرایط فعلی کاهشی بودن قیمت دلار این افزایش قیمت هیچ گونه تاثیری بر روی بازار خودرو نخواهد داشت.

وی با توجه به رکود بازار خودرو ادامه داد: امروز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰با قیمت ۱۹۵ میلیون تومان- پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۲۵۲ میلیون تومان-  پژو پارس LX  مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان - پژو پارس بنزینی ۱۷۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای مدل ۱۴۰۰ نیز با قیمت ۳۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

وی در خصوص دیگر خودرو ها ادامه داد: تیبا صندوق دار  مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۱۲۱ میلیون تومان- دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۲۶۵ میلیون تومان- دنا پلاس دنده‌ای توربو مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۳۱۰ میلیون تومان- دنا پلاس اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۴۱۶ میلیون تومان - ساینا ۱۴۰۰ با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان و تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ نیز با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

وی  افزود: قیمت های عنوان شده صرفا در بازار عنوان می شود و حدودی است و برای فروش خودرو قیمت های کمتری اعلام می شود. به همین دلیل خریداران با توجه به رکود بازار و نبود خریدار می توانند خودروی مورد نظر خود را با قیمت کمتر خریداری کنند.  

کد خبر 599361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha