پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
۰ نفر

جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در یک نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران در مورد ایران و گفت‌وگوهای وین پاسخ داد. 

گرند هتل وین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده با اشاره به بازگشت هیأت نمایندگی این کشور به اتریش برای دور بعدی مذاکرات وین، بر استقبال دولت آمریکا از بازگشت متقابل به برجام تأکید کرد. 

جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در یک نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران در مورد ایران و گفت‌وگوهای وین پاسخ داد. 

پورتر در این جلسه پرسش و پاسخ با اشاره به اینکه هیأت نمایندگی ایالات متحده به ریاست راب مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، در حال بررسی و کشف رویکردهای ملموس در زمینه گام‌هایی است که ایران و ایالات متحده برای بازگشت متقابل به برجام لازم است بردارند، گفت هیأت نمایندگی ایالات متحده در هفته جاری برای دور بعدی مذاکرات وین به پایتخت اتریش بازمی‌گردد. 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع تبادل زندانیان میان ایران و واشنگتن بخشی از گفت‌وگوها با تهران بر سر بازگشت به برجام است یا خیر، گفت او در مقامی نیست که در این مورد جزئیات دقیقی ارائه دهد. با این حال پورتر تأکید کرد دولت آمریکا از بازگشت متقابل به برجام استقبال می‌کند. 

جولیانا پورتر همچنین در مورد مدت زمانی که دور بعدی گفت‌وگوها به طول خواهد انجامید، و اینکه آیا این آخرین دور گفت‌وگوها پیش از انقضای توافقنامه پادمانی میان آژانس انرژی اتمی و ایران در ماه مه خواهد بود، گفت دولت ایالات متحده در حال حاضر هیچ برنامه زمانی مشخصی برای این موضوع در دست ندارد. 

در این نشست، یک خبرنگار از این مقام وزارت خارجه آمریکا پرسید «در صورتی که دو طرف یا کمیسیون مشترک در نهایت این موضوع را حل و فصل کنند و دو کشور ایران و آمریکا به پایبندی به برجام بازگردند، آیا تیم مذاکره‌کننده ایالات متحده رویکرد یا طرحی برای پس از آن در دست دارد تا ایران بتواند منافع حاصل از لغو تحریم‌ها را کسب کند یا خیر، به ویژه اینکه در دولت اوباما وزیر خارجه وقت آمریکا و بسیاری از مقامات خزانه‌داری این کشور مجبور بودند با سفر به نقاط مختلف جهان به کشورها، بانک‌ها و نهادهای مالی مختلف اطمینان خاطر دهند.» 

پورتر در پاسخ به این پرسش با اشاره به حصول برخی پیشرفت‌ها در زمینه لغو تحریم‌ها گفت هیأت نمایندگی ایالات متحده امور را با سرعتی متناسب با موضوعات مهم و مطرح‌شده در این مذاکرات پیش خواهد برد.

کد خبر 599328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha