رئیس جمهوری عراق با اعلام اینکه بغداد در دوره گذشته میزبان بیش از یک دور گفتگو بین عربستان سعودی و ایران بوده است، خاطرنشان کرد: ایران همسایه ماست و ما خواهان ادغام آن در چارچوب منطقه ای هستیم

برهم صالح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شفقنا ،خبرگزاری عراق(واع) گزارش داد: برهم صالح طی سخنانی در اجلاس انستیتوت بیروت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شد، اظهار کرد: در برابر عراق چالش بلندمدتی برای بهبودی سیاسی و اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: ما همچنین با تنش های منطقه ای روبرو هستیم اما نشانه های گسترش این درگیری را در منطقه می بینیم و عراق در تلاش است تا طرف های درگیر را گرد هم آورد.

صالح با اشاره به اینکه عراق نمی تواند ضعیف باشد و در این درگیری غرق شود، بیان کرد: بیشتر عراقی ها تمایل دارند با کمک شرکا و دوستانمان در منطقه و به خاطر آبادانی عراقی باثبات و شکوفا به جلو حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: عراق و آمریکا خواهان حضور نظامی دائم آمریکا در عراق نیستند.

رئیس جمهوری عراق با اعلام اینکه بغداد در دوره گذشته میزبان بیش از یک دور گفتگو بین عربستان سعودی و ایران بوده است، خاطرنشان کرد: ایران همسایه ماست و ما خواهان ادغام آن در چارچوب منطقه ای هستیم ولی با این حال نسبت به حاکمیت خود هم تاکید داریم و نمی خواهیم که عراق به صحنه درگیری ها تبدیل شود.

صالح یادآور شد: جنبش اعتراضی که در سال ۲۰۱۹ میلادی عراق را درنوردید، بیان عمیق یک هدف مهم بود زیرا جوانان عراقی به خیابان ها ریختند و میهن را فریاد زدند. خارج شدن از دهه ها درگیری، اراده سیاسی و تصمیم گیری خود عراقی ها را می طلبد.

وی تاکید کرد: حشد شعبی زمانی شکل گرفت که دولت عراق با یک بحران روبرو بود و داعش به موصل حمله کرده بودو امروز باید همه این نیروها  به طور کامل تابع دولت عراق باشند.

کد خبر 599270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha