مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان درباره دلایل جان باختن ۶ کارمند شرکت برق کرمان در سیلاب گلباف توضیحاتی ارائه کرد.

سیلاب کرمان

به گزارش همشهری آنلاین، بارش‌های سیل‌آسای سیزدهم اردیبهشت طی ۲ مرحله موجب جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های مختلف استان کرمان شد و علاوه بر خسارت به زیرساخت‌های راه، شبکه برق و مخابرات و خسارت مالی سنگینی برای مردم این خطه جان شش نفر از کارمندان شرکت برق کرمان را گرفت.

مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفت‌وگو با همشهری آنلاین درباره وقوع این حادثه بیان کرد: بر اثر بارش شدید و تندبادهای لحظه‌ای همچنین سقوط سنگ‌های بزرگ از ارتفاعات بر روی خط انتقال ۲۰ کیلوولت برق روستاهای نسک و حرمک بخش گلباف از توابع شهرستان کرمان قطع می‌شود. پس از فروکش کردن باران اکیپ اعزامی از گلباف برای عیب‌یابی و رفع خرابی مسیر خط انتقال برق راهی این منطقه می‌شود.

وی افزود: پس از بررسی مشکلات، نیاز به تجهیزاتی از جمله کابل برق موجب می‌شود که تعدادی از این افراد به گلباف بازگردند و نسبت به تامین این تجهیزات اقدام کنند. متاسفانه در همین زمان و هنگام اجرای عملیات ترمیم خط، رگبار بسیار شدیدی در منطقه آغاز می‌شود. از آنجایی که مسیر عبور خطوط انتقال برق در کنار مسیر جاده‌ای که به این روستاها دسترسی دارد، به شکل یک تنگه و کانال است روان‌آب‌ها و سیلاب‌های جاری از ارتفاعات با شیب تند در این کانال جاری می‌شوند که این افراد دچار سیلاب می‌شوند.

سعیدی به تصمیم اشتباه این جان‌باختگان برای پناه گرفتن از سیلاب اشاره کرد و گفت: این عزیزان برای حفظ جان خود به یک دستگاه بنزخاور بالابری که همراهشان بوده پناه می‌برند که اقدامی خطرناک و غیرامین بود و موجب از دست رفتن جانشان شد. چرا که خودرو در جریان سیلاب شدید به حرکت درآمده و در اثر برخورد به تکه سنگ‌های بزرگ تکه تکه می‌شود.

دلیل جان‌باختن ۶ کارمند شرکت برق کرمان در سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ادامه داد: از دوشنبه شب که ارتباط این افراد با منطقه قطع شد، عملیات جستجو در منطقه را آغاز کردیم که تا پاسی از شب ادامه داشت. از بامداد سه‌شنبه هم مجددا عملیات جستجو با حضور ۱۲ تیم تجسس زمینی و سنگ‌های زنده‌یاب و تیم‌های هوایی با بالگرد هلال احمر آغاز شد. پس از پیدا شدن تیکه‌های خودرو، با کمال تاسف پیکرهای این جانباختگان و فداکاران خدمت یکی پس از دیگری پیدا شد.

وی با بیان این که مصطفی ابراهیمی، محسن توکلی، مسلم دهقان، علیرضا جعفری، علی توسلی و محمدمیرزاحسینی  تلاش‌گران صنعت برق شهرستان کرمان بودند که در راه خدمت جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: ۴ نفر آنها از بخش گلباف، یک نفر از بخش ماهان و یک نفر هم از بخش راین بودند که بارها به این مناطق اعزام شده بودند چرا که قبل از حادثه هم بارندگی‌های داشتیم که منجر به قطعی برق و خسارت شده بود.

بخش گلباف در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی کرمان واقع شده است و بخشی عمده از خسارت‌ها سیلاب اخبر در این بخش گزارش شده است.

کد خبر 599223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha