مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان قزوین با بیان اینکه کاهش مصرف ۵۰ درصدی برق ادارات به استان‌ها ابلاغ شده، اعلام کرد: اگرمیزان مصرف در تابستان کاهش پیدا نکند ناگزیر به اعمال خاموشی هستیم

برق

عزیز عباسی به همشهری آنلاین اعلام کرد: در استان قزوین با افزایش ۲۴ درصدی مصرف برق روبرو هستیم و لازم است برای عبور از پیک تابستان فکری اساسی کنیم. با توجه به کمبود ۲.۵ برابری انرژی برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته، صرفه جویی در مصرف الزامی است.
وی اضافه کرد: خاموشی یک در میان روشنایی معابر و بلوارها و کاهش ۵۰ درصدی روشنایی پارکها، که از سال گذشته در سطح شهرستان قزوین، اجرایی شده است در سالجاری نیز ادامه دارد.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان قزوین با بیان اینکه کاهش و صرفه جویی روزانه ۲۰۰ مگاوات برق در استان ضروری است، اضافه کرد: به منظور مدیریت مصرف و تامین نیاز روزانه، ضرورت دارد به میزان ۲۰۰ مگاوات در مصرف برق مدیریت و صرفه جویی شود که تحقق این امر نیازمند همکاری و همراهی جدی مشترکین است.
در ادامه معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز به همشهری آنلاین اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی و کاهش هزار مگاواتی تولید برق در قزوین انتظار خاموشی زیاد است.  
سید محمد قافله باشی افزود: برای عبور موفق از پیک بار تابستان امسال، درخواست می‌کنیم صرفه جویی در مصرف برق ابتدا در ادارات و سپس در بخش صنعت و کشاورزی در کنار مشترکین خانگی جدی گرفته شود. در کنار اینها انتقال برق ادارات به دیزل ژنراتور هم از دیگر راه‌های صرفه جویی در مصرف انرژی است.
به گفته وی، در قزوین حدود ۷۸۰ تا ۸۴۰ مگاوات برق مصرف وجود دارد که بر اساس ابلاغ شرکت توانیر، ضرورت دارد ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات صرفه جویی اعمال شود که این میزان، معادل یک ششم مصرف انرژی استان است.
در استان قزوین ۴۷ درصد مصرف انرژی برق در بخش صنعت، ۲۳ درصد در کشاورزی و حدود ۲۰ درصد خانگی است.

کد خبر 599220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha