مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

سرقت دریچه های فاضلاب بیشترین تعداد سرقت اموال عمومی در استان را به خود اختصاص داده است.

دریچه دزدی

 به گزارش همشهری آنلاین ، همین چند هفته قبل بود که فیلم سقوط کودکی در کانال فاضلاب در منطقه زعفرانیه تبریز در فضای مجازی دست به دست می شد، کانالی که درپوش نداشت و سارقان دریچه چدنی  فاضلاب را دزدیده بودند. دریچه هایی که در خیابان فردوسی تبریز قیمت هر کدام حداکثر 500 هزار تومان است اما نبود آن می تواند جان انسانی را به خطر بیاندازد.
سرقت دریچه های فاضلاب بیشترین تعداد سرقت اموال عمومی در استان را به خود اختصاص داده و در کل استان حدود 4 درصد این دریچه ها دزدیده شده اند که هزینه ای 5 میلیارد ریالی را روی دست دولت گذاشته است. اما سودی که دزدان این دریچه ها می برند در بازار خرید ضایعات یک دهم این مبلغ نیز نیست.
تولید و نصب حدود 1 هزار دریچه فاضلاب دزدیده شده روندی طولانی را دارد و در آذربایجان شرقی روزها بلکه هفته ها زمان می برد تا دریچه دزدیده شده دوباره نصب شود.
تعویض دریچه های چدنی با دریچه های بتونی یا ترکیب بتن و کامپوزیت  راهکاری از سوی مسئولان استانی بوده که به واسطه مقاومت کم دریچه های بتنی در برابر بار سنگین خودروها  این روش هم چندان کارایی در برابر سارقان ندارد و تنها هوشمندی شهروندان و اطلاع سریع به 110 می تواند مانع تداوم این سرقت‌ها شود.

کد خبر 599195

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha