مجموع نظرات: ۲
شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

پارچه نخی به پارچه های نازکی که با الیاف پنبه ای بافته شده اند گفته می شود. این پارچه به دلیل ویژگی های مثبت زیادی که دارد بین مردم بسیار پر طرفدار و پر کاربرد است. این پارچه علاوه بر ضخامت کم باعث عبور هوا از میان تار و پود خود می شود. همچنین به خوبی آب و رطوبت را به خود جذب می کند و پس از تعریق بوی بد نمی گیرد.

image-20210508103103-1.jpeg

این ویژگی ها باعث شده تا برای لباس های تابستانی بسیار مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این سبکی و لطافت این پارچه برای لباس های خانگی و روزمره بسیار مناسب است. یکی دیگر از ویژگی های جذاب آن، این است که به خوبی چاپ پذیر است، به همین دلیل تنوع طرح و نقش بسیار زیادی دارد.

کاربرد های پارچه نخی چیست؟

پارچه نخی کاربرد های بسیار زیادی دارد. برای مثال می توان به دوخت لباس های زنانه، پیراهن مردانه تابستانی، لباس بچه گانه، اکسسوری مو و غیره اشاره کرد. پارچه های طرحدار برای دوخت لباس های راحتی خانگی، ربدوشامبر، سرهمی و کیمونو های خانگی زنانه بسیار مناسب هستند. علاوه بر این برای دوخت لباس های روزمره و کژوال بیرون از خانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه های نخی گلدار و خال خالی برای دوخت پیراهن های فانتزی و سرهمی دخترانه کاربرد دارد. همچنین می توان از این پارچه با طرح هاوایی برای دوخت پیراهن تابستانی مردانه و پسرانه استفاده کرد. جهت مشاهده ی بیشتر خصوصیات و ویژگی های پارچه های نخی کلیک کنید

پارچه نخی، بهترین انتخاب تابستانی

پارچه نخی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تنوع جنس و کیفیت پارچه نخی بسیار گسترده است و تشخیص پارچه خوب کاری مشکل است. پارچه با کیفیت باید ویژگی هایی مانند دوام بالای نخ تار و پود، تراکم بافت متوسط، چاپ با کیفیت بالا و مقاومت سایشی متوسط داشته باشد. دوام بالای نخ تار و پود با جدا کردن نخ از گوشه پارچه و کشیدن آن مشخص می شود. اگر نخ تار و پود به راحتی پاره نشود یعنی دوام و کیفیت بالایی دارد. تراکم بافت متوسط باعث می شود که درز های لباس به راحتی باز نشود و ماندگاری لباس بیشتر باشد. برای تشخیص آن باید پارچه را کمی با دست بکشید اگر تغییری در تار و پود پارچه ایجاد نشد تراکم بافت آن خوب است. علاوه بر این به چاپ یکدست و بدون پخش شدگی رنگ نیز دقت کنید.

پارچه نخی، بهترین انتخاب تابستانی

پارچه نخی را از کجا تهیه کنیم؟

در فصل بهار و تابستان تقریبا تمامی پارچه فروشی ها مدل های متنوع پارچه نخی را موجود دارند و در هر شهر و فروشگاهی این پارچه قابل تهیه می باشد. اما امروزه با زیاد شدن خرید های اینترنتی پیج های اینستاگرامی و وبسایت های فروشگاهی زیادی راه اندازی شده اند که امکان دیدن مدل های بیشتر و خرید راحت تر را فراهم کرده اند. یکی از این فروشگاه های آنلاین، سایت و پیج اینستاگرام پارچه نگار می باشد که با تنوع زیاد پارچه ها، اطلاعات دقیق پارچه و ارسال رایگان خرید راحتی را میسر کرده است.

کد خبر 599114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha