تیموتی اسپال که از تحسین‌شده‌ترین بازیگران بریتانیایی است و پیش‌تر نقش دو نقاش و هنرمند نامدار انگلیسی را ایفا کرده، نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های خود را در یکی از گالری‌های لندن برگزار می‌کند.

تیموتی اسپال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، اسپال ۶۴ ساله پیش از این دو بار دیگر با آثار خود در نمایشگاه‌های گروهی نقاشی شرکت کرده بود؛ از جمله در ۲۰۱۹ به مناسبت اکران فیلم سینمایی «خانم لوری و پسر» که در آن به نقش لارنس استفن لوری، نقاش قرون ۱۹ و ۲۰ انگلیس ظاهر شده است. دومینیک پانتن، مالک گالری پانتن لندن در آن نمایشگاه شیفته ۱۴ تابلو اسپال شد و از این بازیگر انگلیسی دعوت کرد یک نمایشگاه انفرادی برگزار کند.

اسپال هم که از این دعوت شگفت‌زده شده بود، شش ماه وقت گذاشت و برای نخستین نمایشگاه انفرادی خود ۲۰ تابلو کشید. حالا قرار است نمایشگاه «تیموتی اسپال، خروج از توفان» از ۱۸ ژوئن تا ۱۸ جولای برگزار شود و این بازیگر قدیمی سینمای انگلیس و جهان به شکل رسمی به فهرست هنرمندان بازیگر – نقاش بپیوندد. اسپال از ۱۵ سالگی آرزو داشت نقاش شود اما در انتخاب میان بازیگری و نقاشی سراغ دنیای سینما رفت.

وقتی در ۲۰۱۴ مایک لی از بازیگر هموطن خود خواست در فیلم زندگینامه‌ای «آقای ترنر» نقش ویلیام ترنر را ایفا کند، اسپال از این فرصت نهایت بهره را برد و دوباره به دنیا نقاشی بازگشت. او که می‌خواست برای ایفای نقش یکی از نقاشان بزرگ بریتانیا آماده شود، با یک معلم نقاشی تمرین کرد و این روند را دو سال ادامه داد. حاصل کار هم جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن بود که به سیاهه افتخارهای سینمایی اسپال افزوده شد.

ورود این بازیگر پیشکسوت به دنیای سینما بی‌تردید نقدهایی هم در پی خواهد داشت اما اسپال خودش را برای روبه‌رو شدن با هر گونه اظهار نظر کارشناسی نسبت به نقاشی‌هایش آماده کرده است. او دست‌کم ۱۶ هزار عکس گرفته و آنها را در رایانه شخصی خود ذخیره کرده است. تمرین کردن با برخی از این عکس‌ها و کشیدن نقاشی آنها اعتماد به نفس اسپال را برای ورود رسمی به دنیای نقاشی بیشتر کرده و در این میان شنیدن چند نقد هم چندان سخت نیست.

ورود رسمی بهترین بازیگر جشنواره کن به دنیای نقاشی | نخستین نمایشگاه انفرادی اسپال در لندن برپا می‌شود

ورود رسمی بهترین بازیگر جشنواره کن به دنیای نقاشی | نخستین نمایشگاه انفرادی اسپال در لندن برپا می‌شود

کد خبر 598993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha