مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

بیش از ۲۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که تا سال گذشته برخی نقاط آن به دلیل نداشتن استانداردهای لازم به کانون حوادث رانندگی با تلفات انسانی زیاد تبدیل شده بود.

طرح های عمرانی - راهسازی

کارشناس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۵۳ نقطه حادثه‌خیز در سیستان و بلوچستان از سوی کارشناسان، شناسایی و به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان معرفی و رفع معایب نقاط معرفی شده در دستو کار قرار گرفت.

مهندس ریس‌باف گفت: تا پایان سال ۹۹ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان به رفع و اصلاح هر ۵۳ نقطه حادثع خیز استان اقدام کرد و اکنون هیچ نقطه حادثه‌خیزی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

وی ادامه داد: منظور از نبود نقطه حادثه‌خیز این است که هنوز نقطه و محورجدیدی در این رابطه به این اداره کل معرفی نشده‌است.

ریس‌باف افزود: تعیین نقاط حادثه‌خیز جدید منوط بر گزارش پلیس راهور است. به طوری که گزارش‌ها از سوی پلیس راهور استان جمع‌آوری و به تهران فرستاده می شود و در آنجا بعد از مطالعه گزارش‌ها و انجام کارشناسی تعیین می‌شود که آیا نقطه یا نقاط مورد نظر حادثه‌خیز هستند یا نه؟ تاکنون در سال ۱۴۰۰ هیچ نقطه‌ای در استان به عنوان نقطه حادثه خیز معرفی نشده است.

رفع نقاط حادثه‌خیز محور میرجاوه – خاش

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان هم در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: محور میرجاوه – خاش از مهم‌ترین نقاط مورد توجه بود که تعریض شانه سازی و اصلاح ۲ نقطه حادثه‌خیز و همچنین تعریض این محور از ۷ به ۱۴ متر همراه با آسفالت و نصب علائم و تابلوهای ایمنی آن تا پایان سال ۹۹ انجام شد.

 ایوب کرد گفت: همچنین در کیلومتر ۴۸ محور میرجاوه – خاش نیز شاهد حذف نقطه حادثه خیز از طریق گودبرداری و اجرای نیوجرسی بودیم که خوشبختانه با این اقدام از بروز سوانح رانندگی در محور جلوگیری شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: رفع ۲ نقطه حادثه خیز محور مذکور توسط ۱۰ نفر نیرو و چهار دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری عملیاتی شد.

کرد ادامه داد: همچنین سال گذشته در ۳  نقطه محور مذکور تعریض، شانه سازی رمپ ورودی و خروجی و لاین انتظار اجرا شد تا به افزایش ایمنی تردد کاربران جاده ای در این محور کمک کند.

وی بیان کرد: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در طول سال با بررسی محورهای مواصلاتی استان نقاط حادثه خیز را شناسایی می‌کنند.

کرد افزود: از آنجایی که عمر برخی محورهای استان سیستان و بلوچستان طولانی است و همچنین بسیاری از معیارها برای استانداردسازی محورها تغییر کرده است، شناسایی نقاط حادثه خیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای، تلفات جانی و مالی علاوه بر رفع نقاط حادثه خیز نیازمند توجه شهروندان به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

کد خبر 598958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha