اعضای شورای شهر با واگذاری ملک شهرداری و بهره‌برداری بنیاد فرهنگی امیر کبیر از آن به مدت مشخص به منظور ایجاد موزه موافقت کردند.

شورای شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در جلسه امروز شورای شهر نحوه مجوز حق بهره برداری از ملکی متعلق به شهرداری تهران به بنیاد فرهنگی امیرکبیر در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شوای شهر ابتدا درجریان بررسی این دستور جلسه گفت: مرحوم حبیبی که در ادواری معاون اول رئیس جمهور بود در پست‌های مختلف و دیدار با سران دیگر کشورها هدایای نفیسی دریافت کرده و با توجه به علاقه شخصی شان به میراث فرهنگی نیز مجموعه‌های نفیسی را جمع آوری کرده‌اند. بعد از فوت او، بار نگه داری از این مجموعه‌های ارزشمند به دوش خانواده ایشان افتاد و سعی شده این میراث به شکلی برای استفاده عموم حفظ شود.

محسن هاشمی افزود: شهرداری در دوره گذشته مکانی از ساختمان‌های قدیمی را در اختیار ایشان قرار داده بود که به دلیل مشکلات ناشی از قدیمی و فرسوده بودن ساختمان، قرار شد محل دیگری در اختیار قرار بگیرد.

احمد مسجد جامعی هم ادامه گفت: مرحوم حبیبی نوعی ایران شناسی جدید را پایه گذاری کرد و به احیای مکتب نقاشی قهوه خانه‌ای پرداخته است. انواع نمونه‌های فرش‌ها و فرشینه های ایرانی و نسخ ارزشمند کتاب‌های تاریخی در مجموعه این مرحوم وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اظهار خرسندی از این اتفاق گفت: این مجموعه به یکی از موزه‌های ماندگار شهر تهران در آینده تبدیل خواهد شد.

محمدجواد حق شناس از سرمایه گذاری ۸ میلیارد تومان از سوی سرمایه اجتماعی در این ساختمان خبر داد و افزود: در این روش نه تنها اتفاق منفی نیفتاده بلکه بازسازی و نوسازی هم شده است.

محسن هاشمی اما در ادامه تاکید کرد: این واگذاری ملکی نیست بلکه حق بهره برداری با زمان بندی مشخص به بنیاد امیرکبیر داده می‌شود.

در نهایت، اعضای شورا با 17 رای به این دستور جلسه رای دادند تا ساختمان جدیدی که در اختیار بنیاد امیر کبیر قرار می‌گیرد به موزه تبدیل شود.

کد خبر 598624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha