شهردار تهران با اشاره به اینکه دستورالعمل توزیع دقیق واکسن‌ها در شهرداری امروز ابلاغ خواهد شد، گفت: بنابر استعلام وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، نام دریافت‌کنندگان غیرقانونی واکسن، جزو اسناد خصوصی و غیر قابل انتشار است. بر همین اساس، در سایت شفاف به درج کد ملی آنها بسنده شده و خاطیان در مناطق ۶، ۷ و ۹ برکنار شدند.

حناچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پیروز حناچی امروزبا حضور در جلسه علنی شورای شهر، درباره تخلفات واکسیناسیون گفت: این موضوع از طریق سایتی که منتقد شهرداری است، منتشر و در بررسی از مناطق مشخص شد که انحرافاتی در واکسیناسیون در برخی مناطق وجود داشته است.

او ادامه داد: بلافاصله تحقیقاتی را با محوریت حراست کل آغاز کردیم. بحث اصلی و عمده درباره منطقه ۶ بود که با مکاتبه شهردار منطقه با اداره بهداشت شمال‌غرب لیستی به ظرفیت ۳۲۵ نفر برای واکسیناسیون اعلام شده بود. از این تعداد ۱۹۸ نفر اقدام به دریافت واکسن کردند که اسامی آنها را از طریق حراست وزارت بهداشت پیگیری می‌کنیم.

شهردار تهران  ادامه داد: ازبین این افراد، ۴۴ نفر پرسنل بازیافت، ۱۰۰ نفر پاکبان، ۱۲ نفر کارمند ۱۳ نفر فاقد ارتباط استخدامی با شهرداری تهران با هویت مشخص، ۲ نفر راننده جرثقیل، ۹ نفر راننده خودرو سرویس و ۱۷ نفر کارگر فضای سبز بودند.

حناچی افزود: پنجشنبه ۹ اردیبهشت جلسه ای را در شهرداری تشکیل و موضوع واکسیناسیون را در آن جلسه با جزئیات بررسی کردیم. تعدادی واکسن برای خط مقدم از جمله پرسنل پاکبان، پسماند و کارکنان بهشت زهرا که شامل مشاغل پرخطر مانند اعم از زن و مرد از طریق وزارت بهداشت تخصیص یافته بود که این سهمیه را هیچ یک از مدیران شهری، تا رده ۴ مدیریتی تزریق نکردند.

شهردار تهران  ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد یک نفر از مسئولان نواحی از این سهمیه اقدام به تزریق واکسن کرده است که همان روز به همراه سه نفر از همکاران ذیربط در منطقه ۶ از کار برکنار شدند. همچنین در یکی از مناطق نیز مشخص شد توزیع سهمیه بر اساس پروتکل های مصوب نبوده است که در این منطقه نیز معاون خدمات شهری عزل شد. ضمن اینکه دو رییس ناحیه نیز در مناطق ۷ و ۹ شهرداری تهران به به همین دلیل عزل شدند.

حناچی با بیان اینکه پروتکل ها را با دستورالعمل دقیق نداده بودیم، این موضوع را یک ایراد به کار شهرداری دانست و افزود: برای نمونه کسانی که در آسایشگاه کارگران حضور دارند، پاکبانان هم شامل این موضوع می شوند و پروتکل توزیع سهمیه با دقت کامل مشخص نشده بود.

شهردار تهران با بیان اینکه دستورالعمل توزیع دقیق واکسن‌ها در شهرداری امروز تعیین تکلیف و ابلاغ می‌شود، گفت:تلاش شد که از طریق رسانه ها و تلویزیون و تشکیل اتاق در کلاب ها در خصوص این موضوع به شهروندان اطلاع رسانی شود.

حناچی با بیان اینکه ما به شفافیت اعتقاد واقعی داریم گفت: لیست دریافت کنندگان واکسن از دیروز در حال بارگذاری روی سایت شفاف است. بنابر استعلام وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا افشای نام دریافت کنندگان غیرقانونی واکسن جزو اسناد خصوصی است. بر همین اساس در جدول صرفاً به درج کد ملی آنها بسنده شده است.

او به  آخرین وضعیت گزارش حراست کل درباره رسیدگی به تخلفات واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون پرسنل شهرداری در سوم اسفندماه سال گذشته با مشارکت کارکنان بهشت زهرا به تعداد ۵۴۳ نفر آغاز شد. در ادامه سازمان پسماند و مناطق ۲۲ گانه با معرفی پاکبانان ایرانی مشارکت کردند.

به گفته وی، از تعداد ۷ هزار و ۸۵۵ نفری که معرفی شدند تعداد ۲ هزار و ۷۲۵ نفر تاکنون یک دوز واکسن استرازنکا دریافت کردند.

شهردار تهران  تاکید کرد: در معرفی افراد توسط مناطق تخلفاتی صورت پذیرفته و بر اساس استعلام‌ها به جز در منطقه ۶ تعداد ۲۰ نفر مغایر با دستورالعمل اعلامی، واکسن دریافت کردند. این عدد و خطایی که صورت گرفته کمتر از یک درصد است؛ هرچند این مسزان تخلف هم نباید وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: از بیست نفری که مغایر با دستورالعمل واکسن دریافت کردند ۱۳ نفر مربوط به منطقه ۷ بوده اند. در منطقه ۶ نیز عوامل کارگری پسماند، فضای سبز و رانندگان خودرو سرویس ۷۳ نفر بودند و ۲۵ نفر نیز فاقد رابطه استخدامی منطقه واکسن دریافت کرده‌اند.

شهردار تهران، نبود نظارت مناسب در مراکز بهداشت را موجب ایجاد این حواشی دانست.

کد خبر 598580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha