دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

آکیو شیروتا، سفیر ژاپن در کشورمان با محمدباقرقالیباف، شهردار تهران دیدار و گفت‌و‌گو کرد

در این دیدار که در دفتر شهردار تهران برگزار شد، قالیباف گفت: ارتباط میان 2کشور ایران و ژاپن با توجه به تمدن تاریخی 2 کشور، از زمان دور تا امروز ارتباط محکمی بوده است.

وی افزود: البته ارتباط میان شهرداری‌های تهران و توکیو هم بسیار خوب است به‌طوری که در زمینه محیط زیست و بحث مربوط به زلزله همکاری خوبی میان 2 شهر وجود دارد.

قالیباف ادامه داد: فکر می‌کنم زمینه خوبی برای پیمان خواهرخواندگی میان تهران و توکیو وجود دارد و روابط این 2 شهر باید بیش از پیش گسترش یابد.

وی همچنین بر ایجاد روابط فرهنگی میان 2 شهر تاکید کرد و گفت: در ارتباط با همکاری بین تهران و توکیو چند اقدام خوب می‌توان انجام داد که از آن جمله می‌توان به برقراری نمایشگاه‌های هنری بین2 شهر و 2 کشور اشاره کرد.

به‌طوری که ما آمادگی داریم نمایشگاهی از فرهنگ و هنر ایرانی را در مدت زمان 15 یا 20 روزه در شهر توکیو برپا کنیم و اگر شهرداری توکیو نیز کاری مشابه در تهران انجام دهد، ما استقبال می‌کنیم.

قالیباف در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران آسیایی در ماه نوامبر به میزبانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در همین دیدار از شهردار توکیو دعوت می‌کنم تا در این اجلاس حضور پیدا کند.

سفیر ژاپن نیز در این دیدار با بیان اینکه دولت ژاپن مایل است که با شهردار تهران همکاری داشته باشد، گفت: با توجه به محبوبیت بالای شما در کشور ایران و شهر تهران، دولت ژاپن مایل به گسترش روابط و تبادل تجربیات میان طرفین است.

آکیو شیروتا در ادامه از شهردار تهران برای سفر به کشور ژاپن دعوت کرد و افزود: محافل اقتصادی ژاپن علاقه‌مندند تا رابطه خوبی در این حوزه با ایران داشته باشند.

شیروتا همچنین گفت: 2 کشور و 2 شهر علاوه بر ارتباط خوب در زمینه محیط زیست و زلزله می‌توانند در موضوعات دیگری از جمله مسائل مربوط به بهینه‌سازی‌ مصرف انرژی در تهران همکاری داشته باشند زیرا ژاپن در این حوزه فناوری خود را بسیار بالا برده است.

کد خبر 59827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز