سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز نگرانی از درگیری های مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان، آمادگی ایران برای مساعدت به پیشبرد مذاکرات طرفین و همچنین ارائه تجربیات حقوقی و فنی خود در این زمینه را اعلام کرد.

سعید خطیب زاده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در واکنش به درگیری های مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اخبار درگیری های اخیر در مناطق مرزی مشترک دو کشور دوست و برادر تاجیکستان و قرقیزستان را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان دو طرف شده است را با نگرانی دنبال می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:ما ضمن تقدیر از  تدابیر عاجل سران دو کشور که منجر به توقف این درگیری ها شده است، اطمینان داریم ادامه مذاکرات دو کشور منتهی به حل و فصل مسالمت آمیز هرگونه اختلاف مرزی خواهد شد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در خاتمه تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود برای مساعدت به پیشبرد مذاکرات طرفین و همچنین ارائه تجربیات حقوقی و فنی خود در این زمینه را اعلام می دارد.

گفتنی است درگیری بین ساکنان مناطق مرزی و مرزبانان قرقیزستان و تاجیکستان تعدادی کشته و زخمی شدند. رسانه های قرقیزی از کشته شدن دستکم ۱۳ نفر و زخمی شدن ۱۳۴ نفر خبر دادند و منابع تاجیک هم تعداد کشته شدگان را ۱۰ نفر و زخمی شدگان را بیش از ۹۰ نفر اعلام کردند.

کد خبر 598238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha