همشهری آنلاین: روزنامه گاردین گزارش داده‌است مدرسان و کارمندان دانشگاه‌های انگلیسی ملزم به جاسوسی دانشجویان آسیایی و مسلمان دانشگاه‌های این کشور هستند.

به گزارش خیرگزاری فرانسه از این به بعد کارمندان و اساتید دانشگاه‌های انگلیس باید جاسوسی دانشجویانی را که مظنون به دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی هستند بکنند و فعالیت‌های آنان را زیر نظر داشته باشند.

گاردین با اشاره به سندی که وزارت آموزش انگلیس به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده نوشته است که به دانشگاه‌های انگلیس نسبت به دانشجوهای پر استعدادی که امکان جذب آنان توسط گروه‌های تروریستی وجود دارد هشداد داده شده است.

این سند 18 صفحه‌ای که همچنین بر وجود برخی "نگرانی‌ها در مورد شناسایی و تحت‌نظر بودن برخی گروه‌های دانشجویی (مانند مسلمانان) توسط پلیس" تأکید می‌کند از یک ماه پیش برای مشورت به مقامات مختلف ارائه شده است.

در این سند دانشجویان مسلمان نسبت به مسلمانان دیگری که در جوامع بزرگ‌تری زندگی می‌کنند دارای تمابل بیشتری برای حمایت از مواضع بنیادگرایی معرفی شده‌اند.

گاردین همچنین گزارش داده در این سند از دانشگاه‌ها خواسه شده است به صورت فعالانه فعالیت‌های دانشجویان خود را به بخش ویژه‌ای از پلیس محلی که مسائل مربوط به امنیت ملی را دنبال می‌کند گزارش کنند.

در گزارش گاردین همچنین گفته شده است در این سند از دانشگاه‌ها خواسته شده است میهمانانی که توسط انجمن اسلامی دانشجویان برای سخنرانی دعوت می‌شوند توسط مقامات دانشگاه کنترل شوند؛ این افراد در سند معمولا "سخنرانان و موعظه‌کنندگان رادیکال‌تری" معرفی شده‌اند.

 گزارش گاردین در حالی منتشر شده است که دیلی میرور در صفحه اول خود از تلاش دولت انگلیس برای ترسیم نقشه "نقاط بحرانی" بنیاد گرایی اسلامی در این کشور خبر داده است. این نقشه برای افزایش کنترل بر این نقاط و درنهایت در هم شکستن آنها ترسیم خواهد شد.

طبق این طرح دانشگاه‌ها، مدارس و مساجدی که مسلمانان جوان در آنها به سمت بنیادگرایی کشیده می‌شوند شناسایی خواهند شد.

کد خبر 5981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز