مجموع نظرات: ۵
پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

ستاد انتخابات مازندران پس از بررسی مشخصات، سوابق و عملکرد نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای شهرهای مازندران، صلاحیت ۳۸ درصد از این نامزدها را برای شرکت در انتخابات تایید نکرد.

انتخابات شوراهای شهر و روستا

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات مازندران پس از پایان زمان ثبت‌نام کار بررسی صلاحیت نامزدهای شورای شهر ۶۲ حوزه انتخابیه شهری این استان را آغاز کردند و پس از انجام همه استعلامات قانونی، نتیجه این بررسی‌ها به فرمانداری‌ها ابلاغ شد تا در اختیار نامزدها قرار بگیرد.

حسین حسن‌نژاد با بیان اینکه در مازندران ۲۲۲۸ نفر نامزد حضور در انتخابات شورای اسلامی ۶۲ شهر شدند که پس از بررسی پرونده‌ها، در نهایت صلاحیت ۱۳۷۲ نفر احراز شد، افزود: نامزدهای انتخابات به مدت ۴ روز پس از اعلام اولیه تایید صلاحیت‌ها فرصت دارند که اعتراض خود را برای بررسی مجدد پرونده‌ها ثبت کنند.

با توجه به فرصت اعتراضی که در اختیار ۸۵۶ نامزد رد صلاحیت شده قرار گرفته است، احتمال افزایش تعداد نامزدهای شورای اسلامی ۶۲ حوزه انتخابیه شهری مازندران وجود دارد. اما در دور نخست روند بررسی صلاحیت‌ها با توجه به آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات مازندران ۳۸ درصد نامزدها تایید صلاحیت نشدند.

مازندران در ۶۲ شهر ۳۳۶ کرسی پارلمان شهری دارد که در حال حاضر با توجه به تایید صلاحیت ۱۳۷۲ نامزد انتخابات شورای ششم، به ازای هر کرسی به طور میانگین ۴ نامزد در انتخابات حضور خواهند داشت.

کد خبر 598077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha