چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» هیسپان تی‌وی در این قسمت به بررسی عکسی از خشونت‌های دولت و ارتش میانمار علیه مسلمانان این کشور می‌پردازد.

عکس‌های تکان‌دهنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «عکس‌های تکان‌دهنده» که در هر قسمت یکی از عکس‌های ماندگار و تاثیرگذار تاریخ را مورد بررسی قرار می‌دهد، در این قسمت عکسی از کوین فرایر، عکاس کانادایی را که از ظلم و ستم علیه مسلمانان در میانمار گرفته است، مورد بررسی قرار می‌دهد. خشونت ارتش میانمار به حدی بود که سازمان ملل از آن با عنوان یک نمونه بارز نسل‌کشی یاد کرد.

خشونت‌های دولت و ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا باعث آواره شدن حدود ۴۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی شده است که برای نجات جانشان، خود از طریق خشکی و دریا به بنگلادش رساندند؛ در حالی که  ۱۲ هزار کودک بی‌سرپرست نیازمند کمک‌های انسان‌دوستانه بودند. ارتش میانمار به بهانه جنگ با شبه نظامیان مسلح، منطقه آراکان را هدف حمله قرار داد. در این حملات هزاران غیرنظامی جان باخته و ارتش و بوداییان افراطی حدود ۲۰۰ روستا را به آتش کشیدند. همچنین بیش از ۵۰۰ هزار میانماری از خانه و کاشانه خود فرار کرده و به بنگلادش پناهنده شدند. از سال ۱۹۷۰ تاکنون نیز ۸۴ درصد از جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

«عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است.

این برنامه جمعه، ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۴:۱۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۱۱:۱۵و ۲۰:۱۵ و شنبه ساعت ۱۵:۱۵، ۹:۴۵ و ۲۲:۴۵ روی آنتن می‌رود.

کد خبر 597979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha