سردار آزمون می‌گوید بازیکنان تیم ملی آنقدر حرفه ای هستند که دم به تله بحرینی‌ها ندهند.

سردار آزمون

به گزارش همشهری آنلاین سردار آزمون مهاجم ملی پوش تیم زنیت درباره شرایط تیم ملی ایران در ادامه مسیر رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و وضعیت زنیت در لیگ روسیه صحبت کرد.

او در گفت‌وگو با روزنامه ایران ورزشی از روحیه بالای بازیکنان برای صعود به جام جهانی گفته است.

شما یکشنبه آینده بازی حساسی مقابل لکوموتیو مسکو در پیش دارید. لکوموتیو جدی‌ ترین رقیب شما برای قهرمانی است. فکر می‌ کنی بتوانید با شکست این تیم قهرمان زودهنگام مسابقات شوید؟

    تیم ما در اوج قرار دارد و تمام بازیکنان هم روی فرم هستند. همیشه بازی مقابل تیم‌ های مسکویی همراه با حساسیت و کری‌ های خاص خودش است. به همین خاطر منتظر بازی با لکوموتیو هستیم، چون ببریم صددرصد قهرمان می‌ شویم. همه فکر و ذکرمان هم همین مسأله است و امیدوارم بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و در زمین خودمان به پیروزی برسیم.

گفتی زمین خودتان. چه خوب که می‌ توانید تماشاگران را بعد از شیوع ویروس کرونا همراه خود داشته باشید.

    ما بعد از کرونا همیشه تماشاگران را در کنارمان داشتیم. ابتدا با رعایت فاصله اجتماعی در ورزشگاه حضور داشتند و حالا هم این شانس را داریم که تعدادشان برای حمایت همه‌ جانبه از ما بیشتر هم شده است. ما بهترین هواداران را در لیگ روسیه داریم و در این شکی نیست که حمایت آنها روی نتایج ما مؤثر است.

تو در تعطیلات نیم‌ فصل دچار مصدومیت شدی، خیلی‌ از تمرینات و بازی‌ ها را از دست دادی اما با قدرت برگشتی و گل‌ های حساسی هم به ثمر رساندی. پروسه درمان تو چطور رقم خورد و چه شد که تا این حد آماده به مسابقات برگشتی؟

    مصدومیت من خیلی بدموقع بود. چون که در اردوی تیم بودم و فکر می‌ کردم می‌ توانم بازیکنی آماده برای زنیت باشم. من تمرینات اختصاصی را رها نکردم و کنار تیم ماندم. بهتر و بهتر شدم و وقتی به زمین برگشتم مشکلی نداشتم. الان در بهترین فرم هستم و این را در بازی‌ های قبلی زنیت و تیم ملی هم نشان دادم. باید در آینده هم بتوانم همین فرم را نگه دارم و بازیکن مفیدی برای زنیت و تیم ملی ایران باشم.

برای دومین فصل متوالی در کورس آقای گلی هستی و با ۱۶ گل زده شانس بالایی داری تا این عنوان را مثل سال گذشته به دست بیاوری. صادقانه جواب بده، آقای گلی برای تو مهم‌ تر است یا قهرمانی زنیت؟

    حقیقتاً خودم هم از ته دل دوست دارم هت‌ تریک قهرمانی زنیت را ببینم. این اولویت من است و اگر بگویند از بین آقای گلی و قهرمانی زنیت یکی را انتخاب کن، قطعاً قهرمانی زنیت را انتخاب خواهم کرد. ولی خب برای آقای گلی هم تلاش خودم را می‌ کنم تا ابتدا به تیم کمک کنم و سپس تعداد گل‌ هایم را افزایش بدهم. اگر آقای گل بشوم که خوشحال می‌ شوم، نشدم هم زیاد مهم نیست چون موفقیت تیم بهتر از کسب عنوان انفرادی است.

برسیم به تیم ملی. کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی عجیب بحرین را به عنوان میزبان مسابقات مقدماتی جام جهانی برگزید. آن هم در شرایطی که تیم ملی در سه بازی از چهار بازی آینده‌ اش میزبان بود و می‌ توانست در ورزشگاه آزادی به ملاقات رقبا برود. اینکه باید در بحرین مقابل حریفان بازی کنیم، مشکلی برای تیم ملی ایجاد نخواهد کرد؟

    در اینکه من و سایر بازیکنان از بحرین نمی‌ ترسیم، شکی وجود ندارد. من جلوی آنها بازی کرده‌ ام و می‌ دانم از نظر فنی ۳۰ درصد بازیکنان ما هم نیستند. ما چون در بازی رفت برنامه نداشتیم نتوانستیم مقابل آنها خوب بازی کنیم و نتیجه بگیریم. متأسفانه این تصمیمی بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفت و نشان داد که بحرینی‌ ها ارتباط بهتری دارند. ما باید تمرکزمان را روی چهار بازی آینده و به خصوص دیدار با بحرین و عراق بگذاریم و امیدوارم که بتوانیم نتایج دلخواه را کسب کنیم.

آنها میزبانی گرفته‌ اند تا به تیم ملی ایران از راه‌ های مختلف ضربه بزنند.

    فکر نمی‌ کنم بتوانند. ما بازیکنانی حرفه‌ ای داریم و در بحرین باید باهوش باشیم. خوب می‌ دانیم که آنها چه راهکارهایی برای پیروزی می‌ اندیشند اما نباید دم به تله بدهیم.

به نظر تو که یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی هستی، چند درصد شانس صعود به جام جهانی را داریم؟

    من نه تنها ناامید نیستم بلکه خیلی هم امیدوارم چون می‌ دانم چه بازیکنان آماده‌ ای کنارم بازی می‌ کنند و به کادر فنی هم باور دارم و به همین دلیل اطمینان دارم که می‌ توانیم راهی دور بعد و سپس جام جهانی شویم.

طی هفته‌ های اخیر دوباره شایعه جدایی تو از زنیت در رسانه‌ ها مطرح شده. می‌مانی یا جدا می‌ شوی؟ برنامه‌ ات برای آینده چیست؟

    هیچ چیز معلوم نیست و تمام تمرکزم روی موفقیت در بازی‌ های آینده زنیت است. فعلاً فقط قهرمانی زنیت. بحث‌ هایی هم که درباره جدایی‌ ام وجود دارد، فقط در رسانه‌ ها است و من نباید به آنها فکر کنم چون تمرکزم روی درخشش در زنیت است.

کد خبر 597913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha