با هر متر و معیاری که حساب کنیم کار برای جهانبخش تمام است و او شانسی برای بازگشت در برایتون ندارد.

جهانبخش

به گزارش همشهری آنلاین علیرضا جهانبخش در آخرین بازی برایتون فقط ۳ دقیقه بازی کرد و تنها یک‌بار توپ به پای او خورد؛ این خلاصه داستان علیرضا جهانبخش در بازی برابر اورتون در لیگ برتر است. اگر مسابقه را دیده باشید، حتما تأیید می‌کنید که مخصوصا اواخر بازی برایتون به‌شدت فشار آورد و شانس پیروزی داشت، اما گراهام پاتر حتی در این شرایط هم حاضر نشد به علیرضا به‌عنوان یک عنصر تهاجمی تازه‌نفس بیش از این میدان بدهد. با هر متر و معیاری که حساب کنیم کار برای جهانبخش تمام است و او شانسی برای بازگشت در برایتون ندارد. این حکایت تلخ سومین فصل بازی علیرضا در تیم انگلیسی است، اما او همچنان در مصاحبه‌هایش به ادامه حضور در لیگ برتر و تلاش برای گرفتن حقش تأکید می‌کند.

  فقط ۷ بازی باقی مانده
جهانبخش در حالی در برایتون به یک نیمکت‌نشین صرف تبدیل شده که تنها ۷ مسابقه دیگر به پایان فصل جاری لیگ برتر باقی مانده است. این یعنی او برای ایفای نقش جدی در رقابت‌های این فصل شانس بسیار اندکی خواهد داشت. برایتون هم‌اکنون با ۳۳امتیاز روی پله پانزدهم جدول قرار دارد و برای بقا در لیگ می‌جنگد. ۵ تیم پایین‌تر از برایتون هستند و نهایتا ۳ تیم راهی دسته پایین‌تر خواهند شد. سقوط شفیلد یونایتد با ۱۴امتیاز قطعی به‌نظر می‌رسد و وست برومویچ و فولام هم با ۲۴و ۲۶امتیاز بیش از سایرین خطر سقوط را حس می‌کنند. اینها یعنی پاتر شانس نسبتا خوبی برای حفظ برایتون در لیگ برتر دارد و دلیلی برای نارضایتی از عملکرد او وجود ندارد. اگر این مربی برایتون را نگه دارد شاید فصل بعد هم به کارش ادامه بدهد که این بدترین خبر ممکن برای جهانبخش خواهد بود.

  سقوط تا رده سوم
۳ سال پیش جهانبخش با انتقال ۱۸میلیون پوندی‌اش به برایتون تبدیل به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد، اما واضح است که هم‌اکنون او دچار کاهش شدید ارزش شده باشد. هم‌اکنون سایت ترانسفرمارکت ارزش علیرضا را تنها ۵ میلیون یورو تخمین می‌زند و او در رده سوم فهرست ارزشمندترین تیم‌های ایران قرار گرفته. نفر اول سردار آزمون است که ۲۳میلیون یورو می‌ارزد و رتبه بعدی را هم مهدی طارمی با ارزش ۱۲میلیون یورویی به‌خودش اختصاص داده است. این یعنی طارمی در میانه‌های دومین فصل حضورش در فوتبال اروپا ۷میلیون یورو گران‌تر از جهانبخش شده؛ راستی زمانی که علیرضا راهی فوتبال هلند شد، طارمی کجا بود؟

  ضربه به تیم ملی
شرایط جهانبخش در لیگ انگلستان به‌خودش مربوط است. انگار که نوعی لجاجت در کار باشد، عبارت «می‌مانم و می‌جنگم» از زبان او پایین نمی‌افتد. از قدیم هم گفته‌اند صلاح مملکت خویش خسروان دانند. با این حال آنچه به ما مربوط می‌شود، غم از دست رفتن یک ستاره برای تیم ملی است. تیم ملی فوتبال ایران برای بازی‌های پیش‌مقدماتی خردادماه برابر عراق و بحرین وضع بسیار خاص و حساسی دارد و در شرایط فعلی خیلی بعید به‌نظر می‌رسد علیرضا بتواند به آن تیم کمک کند. جهانبخش تبدیل به یک بازیکن کم‌رمق و دور از فرم بازی شده است. شاید اگر ۳ یا ۴ سال پیش بود خیلی روی او حساب می‌کردیم، اما الان برای آن پست حتی علی قلی‌زاده هم اولویت بیشتری نسبت به جهانبخش دارد. راستی یادمان رفت بگوییم ارزش قلی‌زاده هم بعد از درخشش در شارلروا به ۴ میلیون یورو رسیده و او نیز در یک قدمی عبور از جهانبخش ۲۷ساله قرار گرفته است.

کد خبر 595489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha