مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان از آغاز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در اصفهان از روز چهارشنبه خبر داد.

واکسیناسیون کرونا در اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۴ نوع واکسن کرونا وارد ایران شده است، گفت: برای ۹۴ هزار نفر، واکسن تحویل استان اصفهان شده است که از این تعداد ۶۰ هزار دوز آن تزریق شده و ۳۰ هزار دوز باقیمانده در حال تزریق است و در آینده نزدیک نیز محموله‌های جدید واکسن چه وارداتی و چه تولید داخل به اصفهان تحویل داده خواهد شد.

رضا فدایی درباره اولویت‌بندی برای تزریق واکسن توضیح داد: از بهمن سال گذشته ابتدا کادر بهداشت و درمان و در ادامه سالمندان مقیم خانه سالمندان و آسایشگاه‌های جانبازان، مراکز نگهداران توان‌یابان ذهنی، پاکبان‌ها و حالا هم گروه‌هایی از بیماران خاص تحت پوشش واکسن قرار گرفته‌اند و از چهارشنبه همکاران من با سالمندان بالای ۸۰ سال تماس خواهند گرفت تا برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

طبق آخرین آمار تا ۷ اردیبهشت ۱۶۰۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شده‌اند.  در مجموع ۲۳۹۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و ۳۹۰ بیمار در وضعیت وخیم هستند. از ۴۴ فوتی مشکوک ۳۰ نفر فوتی مثبت قطعی مبتلا به کرونا بوده‌اند.

طبق آخرین رنگ‌بندی، شهرستان‌های اصفهان، فریدن، شاهین‌شهر، فلاورجان، لنجان، نجف‌آباد، سمیرم، کاشان، اردستان، تیران و کرون، خمینی‌شهر، شهرضا، نائین، نطنز و آران و بیدگل در وضعیت قرمز هستند و شهرستان‌های مبارکه، دهاقان، چادگان، برخوار، خور و بیابانک، خوانسار، گلپایگان، فریدون‌شهر، بوئین و میاندشت جزو شهرستان‌های نارنجی محسوب می‌شوند.

کد خبر 597861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha