چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

۲ باشگاه نفتی رقابتی سیاسی، ورزشی دارند پاریس قطری می‌برد یا منچستر اماراتی؟

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌تیم‌های محبوب فیفا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به‌هم رسیدند. منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن که حرف‌های زیادی در رابطه با رعایت نکردن فیرپلی مالی و وارد کردن پول خارج از فوتبال به باشگاه‌شان وجود دارد، امشب روبه‌روی هم صف‌آرایی می‌کنند تا یکی از آنها حریف برنده رئال و چلسی در دیدار نهایی باشد. پاریس فصل قبل سرانجام به فینال راه یافت اما مقابل بایرن‌مونیخ قدرتمند که بارسا را ۸ بر ۲ برده بود، با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. اما سیتی این بهترین مرحله‌ای است که تاکنون در این رقابت‌ها تجربه کرده است. درباره شیخ منصور، مالک اماراتی من‌سیتی و ناصر الخلیفی، صاحب قطری تیم پاریسی گفته می‌شود که آنها با تاسیس شرکت‌های صوری از آنها به‌عنوان اسپانسر باشگاه خود استفاده می‌کنند و یوفا را دور می‌زنند. البته یوفا هم این چیزها را می‌داند اما صلاح نمی‌داند به روی مبارک بیاورد. هر دو باشگاه به‌تازگی از خطر محرومیت رهایی یافته‌اند به‌ویژه من‌سیتی که قرار بود ۲ سال ازجمله این فصل از حضور در لیگ قهرمانان منع شود. نتیجه تعامل پشت‌پرده یوفا با این دو باشگاه نفتی بر هم خوردن پروژه سوپرلیگ به‌دست باشگاه انگلیسی و وارد نشدن باشگاه فرانسوی به بازی سوپرلیگی‌ها بود. ۲ تیم دیدار امشب تاکنون رنگ این جام را ندیده‌اند، برخلاف ۲ تیم دیشب که رئال ۱۳ بار و چلسی یک‌بار فاتح این رقابت‌ها شده بودند.

پوچتینو که به‌جای توماس توخل سرمربی پی‌اس‌جی شده، تاکنون جام قابل‌توجهی به‌دست نیاورده اما گواردیولا همین پریشب برای چهارمین بار پیاپی جام اتحادیه انگلیس که سومین جام برتر فوتبال این کشور است و سی‌امین جام دوران مربیگری‌اش را فتح کرد. او ۲ بار هم با بارسلونا فاتح لیگ قهرمانان شد اما پس از آن هرگز تا امسال رنگ نیمه‌نهایی را هم ندید. او اکنون یک جام از لوبانوفسکی فقید بیشتر دارد و پس از سر الکس فرگوسن کبیر (۴۸ جام) و لوچسکیوی رومانیایی (۳۴) پرافتخارترین سرمربی تاریخ فوتبال است. پپ به‌عنوان سرمربی از سال ۲۰۰۸ در هر ۲۳ بازی یک جام برای تیم‌هایش به ارمغان آورده است. پپ با احتساب اینکه منچستریونایتد همه بازی‌های باقیمانده‌اش را هم ببرد تنها با کسب ۶ امتیاز دیگر از ۵ بازی باقیمانده تا انتهای فصل، لیگ برتر را هم به‌عنوان سی‌ویکمین جام عمرش فتح می‌کند. اوضاع تیم پاریسی در لیگ داخلی این‌قدرها روبه‌راه نیست. این تیم در هفته ۳۴ فعلا یک امتیاز از لیل صدرنشین کمتر دارد و با یک امتیاز بیشتر نسبت به لیون در رده دوم جای گرفته است. حتی موناکو هم با نیکوکوواچ هنوز شانس قهرمانی لیگ یک را دارد. شانس لیل بیشتر است چون تنها درگیر لیگ است و با هیچ‌یک از ۳ تیم دیگر بازی ندارد.

از میان ۱۰ بازیکن با بالاترین دستمزد بین باشگاه‌های اروپایی، ۳ نفر (نیمار با سالی ۳۰ میلیون یورو و دی‌بروین با ۱۸ و رحیم استرلینگ با ۱۷ میلیون) عضو این دو تیم هستند. امباپه درصورت تمدید قرارداد با پاریس به رده دوم و پایین‌تر از مسی (۷۶ میلیون یورو) و بالاتر از رونالدو (۳۱ میلیون) قرار می‌گیرد.
فلیکس بریش آلمانی، دیدار رفت منچسترسیتی مقابل پاریس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را سوت می‌زند. او در باخت ۲ بریک پاریس مقابل رئال و برد ۲ بریک مقابل چلسی و مساوی ۲-۲ مقابل آرسنال داور دیدارهای پی‌اس‌جی در لیگ قهرمانان بوده است.
مارکو وراتی و مارکینیوش از پاریس و دی‌بروین و چچآگوئرو از سیتی به این بازی رسیده‌اند. مصدومیت امباپه که در آخرین بازی لیگ نصیب این بازیکن شد، چیز خاصی نبوده و او می‌تواند در دیدار مهم امشب به میدان برود. خبر مصدومیت او بیشتر مورد توجه رسانه‌های اسپانیایی قرار گرفت چون آنها تلاش دارند امباپه را از پاریس جدا کنند و به سمت رئال مادرید هل بدهند.

مسیر پاریس برای رسیدن به نیمه‌نهایی سخت‌تر از حریف بود. گواردیولا مشهور است به خوش‌شانسی در قرعه‌کشی‌ها و معمولا بهترین قرعه‌ها نصیب او می‌شود. تیم او در دور گروهی یک حریف نسبتا خوب به نام پورتو داشت. در دور یک‌هشتم به تور آسان‌ترین حریف این مرحله یعنی مونشن‌گلادباخ خورد و در دور قبلی هم با دورتموند روبه‌رو شد که البته به کمک اشتباه داوری در دیدار رفت موفق به صعود شد. تیم پاریسی اما در دور گروهی در کنار لایپزیش و منچستریونایتد و باشاک‌شهیر در گروه مرگ قرار داشت. در یک‌هشتم به بارسلونا خورد و موفق شد ۵ بر ۲ در مجموع این تیم را حذف کند و در یک‌چهارم هم بایرن‌مونیخ مدافع عنوان قهرمانی را با نتیجه ۳-۳ و گل زده بیشتر در زمین حریف از سد راه برداشت.
این بازی آنقدر مهم است که نیمار برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۸ به‌این‌سو در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه شرکت کرده است. البته او بیشتر دیدارهای حساس مراحل حذفی لیگ قهرمانان را به‌دلیل مصدومیت‌های عجیب و احتمالا مصلحتی از دست می‌داد.

کد خبر 597839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha