سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد که تلاش‌هایش برای کمک به هند که بیمارستان‌های در مواجهه با سرازیر شدن موجی از بیماران کووید دچار کمبود اکسیژن و سایر ملزومات اساسی شده‌اند، افزایش می‌دهد.

India

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز میزان تلفات ناشی از کرونا در هند اکنون به ۲۰۰۰۰۰ نفر نزدیک می‌شود و برخی از بیمارستان‌ها به علت نداشتن اکسیژن و تخت از پذیرش بیماران خودداری می‌کنند.

طارق جاسرویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت این بحران به علت گردهمایی‌های بزرگ مردم، گونه‌های واگیرتر کروناویروس و میزان پایین‌ واکسیناسیون تشدید شده و به «طوفانی کامل» بدل شده است.

جاسرویچ گفت: «ما برای فراهم آوردن ملزومات ضروری مانند اکسیژن و تخفیف وضعیت اضطراری با دولت هند در حال همکاری هستیم.»

به گفته او سازمان جهانی بهداشت ۴۰۰۰۰ متراکم‌کننده اکسیژن که فقط نیاز به منبع انرژی دارند، برای هند فراهم کرده است. همچنین بیمارستان‌های صحرایی سیار برپاشده و ملزومات آزمایشگاهی برای آزمایش کرونا ارسال شده‌اند.

بیش از ۲۶۰۰ کارشناس سازمان جهانی بهداشت در هند که در برنامه‌های دیگر بهداشتی کار می‌کردند، برای پاسخ‌دهی به پاندمی به کار گرفته شده‌اند.

به گفته جاسرویچ، مشکلات درهند به علت مراجعه برخی از افراد که مراقبت خانگی برایشان کفایت می‌کند، به بیمارستان‌ها تشدید شده است.

به گفته او، کمتر از ۱۵ درصد از افراد دچار عفونت کووید-۱۹ نیاز به مراقبت بیمارستانی و شمار بسیار کمتری نیاز به دریافت اکسیژن دارند. او گفت که مراکز در سطح جامعه باید بیماران را غربالگری و تریاژ کنند و توصیه‌های لازم برای مراقبت ایمن در خانه در اختیار مردم بگذارند.

او گفت که بررسی‌ها درباره گونه‌های ویروس در گردش در هند از جمله گونه B.1.617 دارای دو جهش که ابتدا در نمونه‌های گردآوری‌شده در دسامبر گذشته شناسایی شد، ادامه دارد و شواهدی درباره امکان واگیرتر بودن این گونه به دست آمده است.

به گفته او، هنوز روشن نیست تا چه حدی تغییرات در ویروس مسئول افزایش سریع موارد عفونت در هند است، چرا که عوامل دیگری مانند گردهمایی‌های بزرگ مذهبی و سیاسی اخیر در این کشور هم ممکن است در این افزایش نقش داشته باشند.

هند روز سه‌شنبه ۳۲۳۱۴۴ مورد جدید عفونت کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرد که اندکی پایین‌تر از میزان ۳۵۲۹۹۱ نفر در روز دوشنبه است و شمار تلفات نیز با اعلام ۲۷۷۱ مورد جدید مرگ به ۱۹۷۸۹۴ مورد رسید.

کد خبر 597797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha