دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رضا معطریان، عکاس، با انتقاد از وضعیت نامطلوب عکس کودک، فضاسازی و سرمایه‌گذاری‌های عظیم دولتی و خصوصی در این زمینه را ضروری دانست.

رضا معطریان، در گفت‌وگو با روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برپایی دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های مرتبط را برای رونق دادن به این حوزه ضروری دانست، اما تأکید کرد که برپایی این دوره‌ها نیاز به تجربیات قبلی در این خصوص دارد.

وی در ادامه هم‌چنین گفت:"به خاطر نبود فضای مورد نیاز و هزینه‌بر بودن کار کودک و نداشتن تجربه و سابقه در این حیطه، ابتدا به سرمایه‌گذاری‌های عظیم خصوصی و دولتی احتیاج داریم".

وی در بخش دیگری از سخنانش، به کمبود سفارش از سوی منابعی چون مطبوعات و پایگاه‌ها و عدم وجود جریان اقتصادی در مورد عکاسی با محوریت موضوع کودک اشاره کرد.

معطریان در ادامه از جشنواره‌ی عکس کودکان و نوجوانان مجلات سوره در سال 1368 نام برد که در چهار دوره پس از آن هم برگزار شد و در دوره‌های آخر، در سطح بین‌المللی هم اجرا شد، اما به دلیل مشکلات مالی متوقف شد.

این عکاس مطبوعات گفت:"از آن‌جا که دوربین و تجهیزات کافی برای عکاسی در دنیای امروز در دسترس همگان است، فضاسازی در این زمینه باعث گسترش آن می‌شود."

وی در ادامه با مثبت خواندن برپایی پنجمین جشنواره عکس کودک،افزود:"جشنواره‌های عکس کودک، بی‌شک تأثیر به سزایی در رشد کیفی و کمی این مقوله دارند و کانون هم که متولی تولیدات فرهنگی خاص کودکان و نوجوانان در ایران است، با برپایی چنین جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها به ایجاد فضای مورد نیاز و شکل دادن به زیرساخت‌های عکس کودک کمک بسیاری می‌کند و باعث رشد عکس و عکاسی با محوریت کودک و نوجوان خواهد شد".

لازم به ذکر است که مرحله‌ی نهایی پنجمین جشنواره عکس کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شامل معرفی برگزیدگان و نمایشگاه عکس و برنامه‌های کارگاهی دیگر، از 26 تا 31 مرداد در محل سینما کانون، برگزار خواهد شد

کد خبر 59772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز