مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از انتخاب ۵ شهر این استان به عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر خبر داد.

شبکه شهرهای خلاق

وحید محمدی در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: دیروز ۵ اردیبهشت در مراسمی با حضور  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی شد که در میان شهرهای مختلف کشور ۵ شهر از استان کرمان هم انتخاب و معرفی شدند.

وی ادامه داد: این شهرها شامل ۳ شهر شمالی کرمان، سیرجان و بم  و دو شهر جنوبی این استان شامل جیرفت و منوجان هستند.

 محمدی توضیح داد: براساس آرای هیات داوران جشنواره، شهرهای کرمان در زمینه هنرهای تجسمی، سیرجان در زمینه صنایع دستی، بم در زمینه صنعت چاپ و بسته‌بندی، جیرفت در زمینه مد و لباس و منوجان هم در زمینه هنر موسیقی به عنوان شهرهای شایسته پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنرمعرفی شدند.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان بیان کرد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از سال ۲۰۰۴ میلادی از یونسکو مطرح شد و تا کنون در این رابطه شهرهای مختلفی به عنوان شهرهای خلاق معرفی شده‌اند.

وی افزود: در مراحل قبلی  انتخاب شهرهای خلاق شهرهای مختلفی در کشور به این شبکه پیوسته بودند که در ادامه شناسایی ظرفیت‌های دیگر دیروز تعدادی از شهرها انتخاب شدند که در این میان نام  ۵ شهر استان کرمان به عنوان شهرهای خلاق انتخاب شد.

محمدی در ادامه گفت: شهر کرمان به دلیل فعالیت‌ها و ظرفیت‌هایش در حوزه هنرهای تجسمی و مجمسمه‌سازی، شهر بم به دلیل توفیق و توسعه صنعت بسته خرما و شهر سیرجان به دلیل فعالیت‌های حوزه صنایع دستی به‌ویژه گلیم بافی مورد توجه قرار گرفتند.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اظهار کرد: اکنون دبیرخانه شهرهای خلاق فرهنگی و هنری در وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است، اما برای توسعه و تحول در زمین‌های یاد شده ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط هرشهرستان مانند اداره ارشاد، شهر داری و فرمانداری هر شهرستان  با سرپرستی فرمانداران در این مساله ورود می‌کنند تا زمینه‌های تحول و شکوفایی فعالیت‌های فرهنگی انتخاب شده را فراهم سازند.

وی گفت: بی شک برخی شهرها که در گذشته به عنوان شهرهای خلاق انتخاب شده‌ بودند به تجربیات خوبی در پیشبرد برنامه های متحولانه خود دست یافته‌اند برهمین اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با وجود کارشناسان، هنرمندان و فعالان عرصه‌های فرهنگی و هنری استان آن تجربه‌ها را شناسایی خواهند کرد و مورد استفاده قرار خواهند داد.

محمدی ادامه داد: اکنون در ابتدای راه هستیم و برای توسعه استان در این رابطه از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد. همچنین از دیگر برنامه‌های ما شناسایی دیگر ظرفیت‌های این حوزه در استان هستیم تا بتوانیم کرمان را  از استان‌ها موفق در این رابطه معرفی کنیم.

کد خبر 597487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha