سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

بسیاری از مردم در مورد آزمایش محصولات روی حیوانات چیزی نمی‌دانند و تصورشان این است که این آزمایش‌ها نهایتا بیشتر از یک رنگ‌آمیزی روی ناخن شامپانزه یا حمام شدن چند موش با شامپوی تازه تولید شده نیست، اما حقیقت این است که آزمایش روی حیوانات موضوعی بسیار دلهره‌آور و دردناک است.

اعتراض

همشهری- فاطمه عباسی: بحث تست لوازم آرایشی روی حیوانات به موضوع داغ این روزها تبدیل شده است.

بسیاری از مردم در مورد آزمایش محصولات روی حیوانات چیزی نمی‌دانند و تصورشان این است که این آزمایش‌ها نهایتا بیشتر از یک رنگ‌آمیزی روی ناخن شامپانزه یا حمام شدن چند موش با شامپوی تازه تولید شده نیست اما حقیقت این است که آزمایش روی حیوانات موضوعی بسیار دلهره‌آور و دردناک است.

بسیاری از محصولات آرایشی قبل از تولید نهایی، روی چشم، بینی، دهان و دستگاه گوارشی حیوانات آزمایش می‌شوند تا پزشک‌ها واکنش‌های آلرژی‌زا  را متوجه شوند. حیواناتی مانند موش، خوکچه هندی و به‌ویژه خرگوش به زور، مواد شیمیایی زیادی را می‌بلعند یا بو می‌کنند و یا این مواد روی صورت و چشم آنها تزریق می‌شود که نهایتا این حیوانات درد زیادی را تحمل می‌کنند و کور شده یا در اثر خفگی تلف می‌شوند.

این در حالی است که برای زیباتر شدن ما، لازم نیست هزاران حیوان آسیب دیده و کشته شوند. تولیدکنندگان لوازم آرایشی می‌توانند از روش‌های دیگری برای تست محصولاتشان استفاده کنند؛ روش‌هایی که حیوانات در آنها دخیل نیستند و برندهای مختلفی در دنیا این روش‌ها را امتحان کرده و به نتایج موفقیت‌آمیزی رسیده‌اند.

اگر جزو تولیدکنندگان لوازم آرایشی یا محققان علم شیمی و زیست‌شناسی نباشید شاید تصور کنید در این مورد کاری از دستتان ساخته نیست و نمی‌توانید برندها را به متوقف کردن تست محصولات خود روی حیوانات وادار کنید، اما در این ماجرا هر کسی سهمی دارد و شما هم به‌ عنوان مصرف‌کننده می‌توانید محصولات مورد استفاده خود را از برندهایی تهیه کنید که عبارت بدون بی‌رحمی (Cruelty Free) روی آنها درج شده است.

این عبارت مورد تأیید سازمان‌های بهداشتی و به‌معنای آن است که هرچند محصول مورد نظر شما کاملا سالم و بی‌ضرر است، اما روی حیوانات تست نشده است.

کد خبر 597406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha