مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: فاز دوم واکسیناسیون کرونا در استان تا پایان هفته جاری برای سالمندان و افرادی که بیماری‌های خاص و زمینه‌ای دارند، آغاز خواهد شد.  

واکسن

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: در فاز دوم، ابتدا سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه می‌شوند و سپس افراد ۷۰ سال به بالا و بعد از آن افراد ۶۰ساله را واکسن خواهیم زد.

وی با اشاره به ورود محموله جدید واکسن به استان برای ایمن‌سازی ۱۳ هزار نفر در مقابل بیماری کرونا افزود: تاکنون طی هفت مرحله واکسن مورد نیاز از نوع اسپوتنیک وی روسیه، کوواکسین بهارات هند، سینوفارم چین و آسترازنکا وارد استان شده است.

کشمیری اظهار کرد: بر اساس پرونده الکترونیک سلامت که همه شهروندان و روستاییان دارند و با تقسیم‌بندی‌هایی که انجام داده‌ایم و اطلاعات اولیه‌ای که داریم، با تماس تلفنی از سالمندان می‌خواهیم که برای واکسیناسیون مراجعه کنند. اکنون همه خانواده‌هایی که سالمند دارند شناسایی شده‌اند و هر محله هم بلوک‌بندی شده و به نوبت این کار انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خانواده‌های دارای سالمند نباید در این زمینه برای ثبت‌نام و مراجعه حضوری نگرانی داشته باشند. با همه تماس گرفته می‌شود. نوع واکسنی هم که به سالمندان تزریق می‌شود آسترازنکا است.

وی ادامه داد: البته برای اطلاع‌رسانی از انجام واکسیناسیون و نوبت‌دهی، وزارت بهداشت در حال طراحی یک سامانه است که کار ثبت‌نام و فراخوان‌ها در این زمینه به راحتی انجام شود.

کشمیری بیان کرد: در فاز اول واکسیناسیون در استان، حدود ۹ هزار نفر از کادر درمان و سلامت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. فاز اول کادر بهداشت و درمان و گروه‌های آسیب‌پذیرند که این مرحله در حال تمام‌ شدن است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: بخشی از بیماران خاص از جمله مبتلایان به تالاسمی ماژور و دیالیزی‌ها نیز در فاز اول واکسن کرونا دریافت کردند.

وی اضافه کرد: سهمیه واکسن هیچ شهرستانی از استان بوشهر برگشت نخورده است و بر اساس سند ملی واکسیناسیون، کار واکسینه کردن جامعه هدف (شامل کادر بهداشت و درمان، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و جانبازان ۷۰ درصد به بالا) در حال انجام است.

کد خبر 597242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha