فاز سه مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت صبح امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت با تزریق بر روی داوطلبان آغاز شد.

مینو محرز نخستین داوطلب واکسن کووبرکت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، قرار است در این مرحله جمعیت ۲۰ هزار نفری تحت واکسیناسیون و کارآزمایی بالینی قرار بگیرند. حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مینو محرز استاد دانشگاه و محقق اصلی پروژه تولید واکسن کووایران برکت و دکتر امیر زرگر استاد دانشگاه سه داوطلب اول تزریق واکسن در فاز سوم بودند.

دکتر حامد حسینی، مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۵ دی ماه مجوز مطالعات بالینی را گرفتیم و فاز یک تمام شد، گفت: ۲۵ اسفند مجوز هر دو مرحله دوم و سوم را دریافت کردیم و امروز تمامی داوطلبان فاز دوم وارد مطالعه شدند. تا کنون ۲۸۰ داوطلب تزریق اول را انجام دادند و برای ۳۰ درصد دوز دوم نیز تزریق شده است. 

حسینی افزود: امروز فاز سوم را به طور رسمی آغاز می‌کنیم و روی جمعیت ۲۰ هزار نفری در شش شهر مطالعات آغار خواهد شد. ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از تهران و کرج و مابقی از چهار شهر بوشهر، اصفهان، مشهد و شیراز تحت مطالعات فاز ۳ قرار می‌گیرند.  ثبت نام برای شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم آغاز شده و تا کنون چندین هزار نفر داوطلب شده‌اند.

کد خبر 597230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    می دونم که همشهری منتشر نمی کنی، ولی خب ما نظرمونو می دیم. مردم از کجا بدونند واقعا ایشون این واکسن رو تزریق کردند؟ بعد این که این واکسن از سازمان جهانی بهداشت، مجوز گرفته؟! یا فقط از وزارت بهداشت گرفته؟ این که در مقابل ویروس انگلیسی که خیلی قویه، مقاوم هست یا نه؟ اینا رو به مردم بگید به جای این نمایش ها که پر از تردید و شبهه هستند.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    1 0
    فقط بلدید نمایش به مردم نشون بدید.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    فقط ادعا می کنید. سازمان جهانی بهداشت هم مجوز نداده و شماها هم کار خودتونو می کنید.
  • محمدتقی نراقی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    من هم ۵۴ سالم وناراحتی قلبی دارم واماده هستم برای واکسن زدن