مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

افزایش اشتغال برای جوانان با توسعه کارخانه‌های بومی در شهرستان کلیبر موجب کاهش مهاجرت از این شهر شده است.

کارخانه آلومینیوم مازندران

همشهری آنلاین - سید مرتضی احمدپور

مهاجرت برای پیدا کردن شغل مناسب یکی از دغدغه‌های جوانان روستایی است؛ جوانانی که اگر کار مناسبی در شهر و روستای خود پیدا کنند، به فکر مهاجرت نخواهند بود.

شهرستان کلیبر با وجود زیبایی‌های کم‌نظیر طبیعی، به علت نبود زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی، یکی از مهاجرفرست‌ترین شهرهای استان آذربایجان شرقی است، ولی در سال‌های اخیر با احداث کارخانه‌های بزرگ و کوچک در داخل روستاها و خود کلیبر برای جوانان محلی اشتغال‌زایی می‌شود.

اشتغال‌زایی برای ۱۵۰ نفر

مدیر یکی از کارخانه‌های محلی کلیبر با اشاره به احداث کارخانه تولید قطعات خودرو در این شهرستان می‌گوید: به جای اینکه جوانان برای پیدا کردن کار به تبریز و تهران بروند، کار را به این شهرستان آورده‌ایم و در حال حاضر حدود ۱۵۰ جوان دختر و پسر از روستاهای اطراف کلیبر برای کار به این کارخانه می‌آیند.

حسن نادری از افزایش ۳۰درصدی ظرفیت اشتغال در این کارخانه در آینده نزدیک هم خبر می‌دهد و بیان می‌کند: لازمه این توسعه حل زیرساخت‌هایی است که در شهری مانند تبریز و تهران وجود دارد تا بتوان محصولاتی قابل رقابت با سایر قطعه‌سازان تولید کرد.

رفع موانع تولید

فرماندار کلیبر نیز در این زمینه به همشهری آنلاین می‌گوید: توسعه کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی یکی از روش‌های ایجاد اشتغال برای جوانان بومی است که شهرستان کلیبر توانسته گام‌های خوبی برای توسعه در این زمینه بردارد.

عدالت حاجی‌پور با بیان اینکه فرمانداری برای جهش تولید و بسترسازی و همچنین مانع‌زدایی از تولید برنامه‌هایی در دست اقدام دارد، می‌افزاید: برای تأمین برق مورد نیاز توسعه صنایع، فراهم کردن بستر اینترنت پرسرعت را دنبال می‌کنیم.

وی به کوهستانی بودن منطقه و مشکل دسترسی به شبکه‌های تلفن همراه هم اشاره کرده می‌کند و می‌گوید: با توجه به ضرورت دسترسی مناسب تولیدکنندگان به ارتباط تلفن همراه، حذف نقاط کور برای دسترسی بهتر ارتباطی در این منطقه کوهستانی را در دست اجرا داریم.

کد خبر 597043

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha