استقلال اگر امشب پیروز نشود، هم از صدرنشینی باز می‌ماند هم رتبه دومش به خطر می‌افتد.

قاعدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، نیمه‌شب امشب، یا در واقع ۴۵ دقیقه بامداد فردا تیم استقلال در یک بازی بسیار حساس در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدوحیل می‌رود تا ۳ روز بعد از آن مصاف پرگل و هیجان‌انگیز، بازی برگشت را مقابل این تیم قطری برگزار کند.

آبی‌ها بازی رفت را با یک ترکیب هجومی آغاز کردند و هیجان هر دو تیم برای گلزنی باعث شد یکی از پرگل‌ترین نیمه‌های این مسابقات با ثبت ۵ گل طی ۴۵ دقیقه به پایان برسد. در ۳۰ بازی دور رفت فقط نیمه دوم بازی پاختاکور و تراکتور پرگل‌تر از این نیمه بود که با ثبت ۶ گل به پایان رسید. حالا همه جا صحبت از قدرت عجیب استقلال در خط حمله و ضعف شدید این تیم در خط دفاعی است. تیم مجیدی طی ۳ بازی گذشته ۳۴ بار به حریفانش فرصت شوتزنی داده که از این تعداد ۱۵ شوت داخل چارچوب بوده و این عدد نسبتا بزرگی است. جالب اینکه نیمی از این ۳۴ شوت در بازی با الاهلی به دروازه استقلال شلیک شده است. یعنی تیمی که با ۵ گل مغلوب آبی‌ها شد به اندازه مجموع الدوحیل و الشرطه به دروازه استقلال شوت زده است.

در آن بازی هر دو تیم ۸ شوت داخل چارچوب داشتند و در مقابل الدوحیل هم ۲ تیم در شوت‌های داخل چارچوب به تساوی ۶-۶ رسیدند. به این ترتیب مهم‌ترین دغدغه مجیدی و کمالوند برای بازی امشب بستن روزنه‌های دفاعی و حفاظت از دروازه رشید مظاهری خواهد بود. استقلال امشب برای پیروزی و پس گرفتن صدر جدول به مصاف حریف قطری می‌رود. اما الدوحیل شاید به یک مساوی هم راضی باشد، چون در این صورت صدر جدول را حفظ می‌کند و در ۲ بازی بعدی هم امتیازی به الشرطه و الاهلی نمی‌دهد تا دست ایران از صدر جدول گروه C کوتاه بماند. برای الدوحیل ریسک حمله کردن مقابل الاهلی و الشرطه خیلی کمتر از حمله‌ور شدن به دروازه استقلال است. صبری لاموشی در بازی رفت این ریسک را برداشت و البته با خوش‌شانسی از چنگ استقلال گریخت. شاید او این بار محتاط‌تر بازی کند و به حفاظت از دروازه‌اش در مقابل خط حمله خوفناک استقلال بپردازد.

کد خبر 596950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha