استاندار ایلام آمار اعلام شده مبنی بر قرار گرفتن این استان در رده پایین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تایید نمی‌کند و می‌گوید: نمی‌دانیم که این آمار بر چه اساس و معیاری اعلام شده اما میزان رعایت پروتکل‌ها در استان‌ها اکنون بیشتر از ۶۰ درصد است.

پروتکل‌های بهداشتی کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ایلام به همراه سیستان و بلوچستان جزو استان‌هایی که کمترین رعایت پروتکل‌ها را دارند و این رقم ۲۸ تا ۳۲ درصد ثبت شده است. محمد نوذری، استاندار ایلام این آمار را تایید نمی‌کند و به همشهری آنلاین می‌گوید: میزان رعایت پروتکل‌ها در استان‌ها ۶۰ تا ۷۰ درصد است. البته این میزان رعایت اصلا مورد ما تایید نیست و باید افزایش پیدا کند اما به هیچ عنوان چنین عددی را برای قرار گرفتن ایلام در رتبه‌های انتهای جدول را تایید نمی‌کنیم.

نوذری به طرح‌های اجرا شده در استان برای کنترل شیوع کرونا اشاره می‌کند و می‌افزاید: پیک کرونا در ایلام متاثر از وضعیت خوزستان بود و با شیوع بحران پس از تعطیلات در خود استان طرح‌های بومی را برای کنترل شیوع بیماری در نظر گرفتیم. مدیریت محله به محله برای غربالگری از جمله این طرح‌ها بود و علاوه بر آن طرح همیاران سلامت هم با محوریت روستاها اجرا شد که کار به دهیاران واگذار شده بود. خانه‌های بهداشت هم در طرح‌های غربالگری بیشتر فعال شدند. در این مدت بسیج روستاها هم تقویت شده و این عوامل دست به دست هم داد تا حداقل طی روزهای اخیر آمار مرگ و میر و ابتلا در ایلام کنترل شود.

این مسوول با بیان این که ایلام در رتبه دوازدهم ابتلا به کرونا قرار دارد، اظهار می‌کند: با وجودی که وضعیت‌مان چندان بد نیست اما مردم خسته شدند و علاوه بر آن ترس از کرونا هم ریخته است. نمی‌توانیم سر کوچه‌ها مامور بگذاریم تا مردم را منع تردد کنند.
استاندار ایلام به کاهش آمار مرگ و میر در استان هم اشاره و عنوان می‌کند: در حال حاضر آمار مرگ و میر در استان کاهش پیدا کرده و تمام تلاش ما حفظ این وضعیت است. غربالگری ۹۰ درصدی در میان جمعیت استان صورت گرفته و انتظار داریم که وضعیت‌مان طی روزهای آتی بهتر شود.  

بر اساس اعلام قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، ایلام و سیستان و بلوچستان دو استانی هستند که در دوره زمانی  ۲۵-۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح آنها بین ۲۸ تا ۳۲ درصد بوده است. در آذربایجان غربی، البرز، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، گلستان، مرکزی، مازندران و همدان این میزان بین ۳۳ تا ۵۵ درصد اعلام شده و آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم،  فارس، کرمان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و هرمزگان هم جزو استان‌هایی هستند که در این مدت، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح آنها بین ۵۶ تا ۶۵ درصد بوده است. همچنین استانهایی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح آنها بین ۶۶ تا ۷۶ درصد  بوده زنجان، تهران، سمنان و یزد هستند. قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با اشاره به ارائه گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور، ‌میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر کشور، در بازه زمانی ۲۵-۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰، را معادل ۵۸ درصد اعلام کرده است.

کد خبر 596905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha