شهردار قائمشهر گفت: با بهره‌برداری از پروژه لندفیل در کنار سایت زباله این شهر، خط پردازش زباله قائمشهر با تأمین اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی تا ۶ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

لندفیل

به گزارش همشهری آنلاین، عباس صالح‌زاده با بیان این که با راه‌اندازی خط پردازش زباله و جداسازی زباله‌های خشک از تر میزان زباله‌های ورودی به سایت کاهش می‌یابد، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی قرار است دو خط پردازش زباله با ظرفیت مجموعا ۵۰۰ تن در روز زباله در کنار سایت زباله قائمشهر ساخته شود.

وی افزود: با ساخت این خط‌های پردازش حدودا ۴۰ تا ۶۰ درصد زباله‌های وارد شده به سایت پس از جداسازی و کاهش حجم وارد محل دفن بهداشتی زباله خواهد شد.

شهردار قائمشهر خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی این دو خط پردازش زباله ۲۳ میلیارد تومان است که ۶ میلیارد تومان پارسال توسط دولت تأمین شد و امسال نیز تا کنون ۱۵ میلیارد تومان دیگر جذب شده است.

صالح‌زاده افزود: در شرایط عادی روزانه حدود ۲۰۰ تن زباله به سایت دپوی قائمشهر وارد می‌شود که در تعطیلات و هنگام حضور مسافران این رقم به ۳۰۰ تن در روز هم می‌رسد. این زباله‌ها صرفا متعلق به شهر قائمشهر نیست، بلکه از شهر ارطه و ۶۵ روستای اطراف قائمشهر نیز زباله‌ها به این مکان انتقال می‌یابد.

وی به بهره‌برداری از طرح دفن بهداشتی زباله در کنار سایت زباله این شهر نیز اشاره کرد و گفت: دیروز –پنجشنبه دوم اردیبهشت- طرح لندفیل یا خاکچال قائمشهر در زمینی چهار هکتاری به بهره‌برداری رسید و از این به بعد زباله‌های قائمشهر به جای دپو در سایت، به صورت بهداشتی دفن خواهد شد.

صالح‌زاده تصریح کرد: قرار است در ساختار جدید مدیریت پسماند قائمشهر، زباله‌ها پس از جداسازی و کم‌حجم شدن در خط پردازشی که تا ۶ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، در خاکچال –لندفیل- به صورت بهداشتی‌ دفن شوند. قرار است تعداد لندفیل‌های قائمشهر نیز در آینده افزایش یابد و طبق برنامه ساخت سه لندفیل دیگر را در دستور کار داریم.

کد خبر 596880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha