پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
۰ نفر

هند روز پنجشنبه با گزارش ۳۱۴۰۰۰ مورد جدید عفونت کرونا رکورد موارد کرونا در یک روز در جهان را شکست و این در حالیکه نظام بهداشتی شکننده این کشور دچار کمبود تخت‌های بیمارستانی و اکسیژن شده است.

India

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌تودی هند که دومین کشور پرجمعیت جهان است، از آغاز پاندمی کرونا ۱۵.۹ میلیون مورد عفونت را گزارش کرده است که بیشترین موارد گزارش شده کرونا پس از آمریکا است.

هند همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۱۴ مرگ ناشی از کووید-۱۹ گزارش کرده است و شمار تلفات این بیماری در این کشور ۱۸۴۶۵۷ مورد رسیده است.

شمار بزرگی از بیمارستان‌ها در هند دچار کمبودهای حاد تخت‌های بیمارستانی و داروها شده‌اند و همچنین میزان اکسیژن در اختیارشان برای درمان بیماران هم به حد خطرناکی کاهش یافته است.

دهلی‌نو، پایتخت هند نیز ۲۴۶۳۸ مورد جدید عفونت کرونا و ۲۴۹ مرگ ناشی از کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده است و درصد مثبت شدن آزمایش کرونا در این شهر به ۳۱.۲۸ درصد رسیده است- به این معنا که تقریبا از هر سه نمونه گرفته شده از افراد یک نمونه از لحاظ عفونت کرونا مثبت می‌شود.

بدتر شدن شیوع کرونا اقتصاد هند را هم تهدید می‌کند که تازه پس از تعطیلی‌های سراسری گذشته که آن را به رکودی بی‌سابقه کشاند، در حال بازگشایی بود.

کد خبر 596802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha