مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای مازندران گفت: برای تکمیل سد هراز به حدود هزار میلیارد تومان با میزان ارزش کنونی پول کشور نیاز داریم.

سد هراز

به گزارش همشهری آنلاین، سد ۶۵۰میلیون‌مترمکعبی هراز که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۸ آغاز شده، به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای این سد در سال جاری، احتمالاً پیشرفت فیزیکی آن تا پایان سال ۱۰ درصد دیگر افزایش می‌یابد.

محمدابراهیم یخکشی درباره میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سد هراز گفت: تکمیل راه جایگزین و همچنین اجرای کامل پروژه سد هراز در مجموع به اعتباری بین ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان با نرخ امروز کشور نیاز دارد و در صورتی که این اعتبار تأمین شود، می‌توان تا سه سال آینده سد هراز را به بهره‌برداری رساند.

وی افزود: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سفری که به مازندران داشت برای اختصاص بودجه از محل اعتبارات این سازمان قول مساعد داد. همچنین با توجه به اینکه امسال برای این طرح از اعتبارات فاینانس نیز استفاده خواهد شد، امیدواریم بودجه بیشتری نسبت به رقم درنظرگرفته‌شده برای این سد در بودجه سالانه کشور اختصاص یابد.

این سد مخزنی طبق نقشه تعیین‌شده قرار است در جاده هراز با ۱۵۰ متر ارتفاع و ۳۷۳ متر طول تاج، با ساختار خاکی هسته رُسی روی رودخانه هراز ساخته شود و آب مورد نیاز کشاورزی دشت هراز شامل بیش از ۱۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و همچنین آب آشامیدنی ۱۴ شهر و ۵۰۰ روستای منطقه را تأمین کند.

کد خبر 596623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha