سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد طبق پیش‌بینی‌ها ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در فاز دوم واکسیناسیون کرونا تا پایان بهار امسال واکسن دریافت می‌کنند.

کیانوش جهانپور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور افزود: عملیات واکسیناسیون فاز اول کرونا با سرعت در کشور در حال انجام است و از نیمه دوم اردیبهشت ماه وارد فاز دوم برای واکسیناسیون افراد بالای ۶۴ سال سن و افراد  دارای بیماری زمینه‌ای خواهیم شد.

وی با تکذیب شایعاتی در خصوص عوارض جدی یا مرگ برخی دریافت کنندگان واکسن کرونا در ایران، گفت: تاکنون هیچ عارضه جدی در زمینه واکسن های داخلی و وارداتی مشاهده نشده است؛ ضمن آنکه میزان ایمنی واکسن اسپوتنیک وی روسی بالای ۹۷ درصد است.

جهانپور در بخش دیگری از سخنانش افزود: بررسی نتایج آزمایشات بیماران کووید۱۹ در موج چهارم کشور نشان می‌دهد که بالای ۹۰ درصد بیماران به نوع جهش یافته کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

رییس روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت : موج چهارم  ویروس کرونا در ایران در واقع نوع جهش یافته انگلیسی است.

وی سفرهای نوروزی را در چرخش این ویروس بی‌تاثیر ندانست و گفت : مقایسه نوروز ۹۹ و سال ۱۴۰۰ نشان می دهد که میزان ابتلا و انتقال ویروس کرونا روندی متفاوت داشته است.

جهانپور ادامه داد : احتمال ورود انواع دیگر ویروس کرونا به کشور دور از انتظار نیست و باید مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌ها بیش از پیش جدی گرفته شود.

کد خبر 596620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha