مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

گلستان از نظر تنوع اقلیمی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و گفته می‌شود از ۱۱ اقلیم یاد شده در دنیا ۹ اقلیم را می‌توان در این استان کوچک یافت که یکی از آنها اقلیم‌های مربوط به آب است.

دریاچه سد بوستان

به گزارش همشهری آنلاین، در گلستان به‌غیر از سواحل بکر خزر، ظرفیت‌های آبی فوق‌العاده خوبی وجود دارد که به صورت پراکنده در استان گسترش یافته‌اند.

رئیس گروه گردشگری معاونت گردشگری استان در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: تنوع ظرفیت‌های آبی گلستان فوق‌العاده است و از آنها به‌عنوان جاذبه‌ها و منابع گردشگری یاد می‌شود که ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در آنها می‌تواند جایگاه ویژه‌ای برای استان در کشور به‌وجود آورد.

علی نوری گفت: سوای سواحل خرز و موقعیت خاص جزیره آشوراده، وجود رودخانه‌ها، تالاب‌ها، دریاچه‌های سدهای استان و آب‌بندان‌ها بنا به موقعیت و جایگاه هر کدام از آنها می‌تواند سهمی در جذب گردشگر و توسعه گردشگری استان داشته باشد.

یاسر قندهاری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان، نیز در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد: برای توسعه گردشگری استان از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنیم، ازجمله توسعه گردشگری بر مبنای ظرفیت‌های آبی استان که همه اینها مستلزم هماهنگی و همکاری با نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط است.

آمادگی سرمایه‌گذاری گردشگری آبی در ۵ نقطه استان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم از آمادگی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ۵ نقطه استان به منظور توسعه گردشگری آبی خبر داد.

سید محسن حسینی گفت: یکی از کارهای شرکت آب منطقه‌ای گلستان در سال گذشته انتشار فراخوان برای سرمایه‌گذاری گردشگری در ۲۸ نقطه از سدها و تأسیسات آبی بوده است.

وی ادامه داد: بعد از انتشار فراخوان، در نهایت سرمایه‌گذارانی اعلام کردند که آمادگی سرمایه‌گذاری در ۵ منطقه را دارند. اکنون نقاط مورد نظر مشخص شده و آنها در حال طی‌ کردن مراحل قانونی و اداری هستند که با وجود سرعت پیشرفت کارهای اداری به نظر می‌رسد پروژه‌های مد نظر در سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری باشند و با اتمام آنها شاهد شکوفایی این رسته گردشگری در استان باشیم.

کد خبر 596537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha