فرهنگسرای خانواده به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان گزیده خطبه هایی از نهج البلاغه را در برنامه «پندهای جاودانه» منتشر می کند. 

نهج البلاغه

همشهری آنلاین-معصومه حق جو: این برنامه با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی ائمه اطهار و پیامبر(ص) به انتشار ویدیوکلیپ خطبه هایی از نهج البلاغه توسط عماد افروغ، نویسنده، جامعه‌شناس و سیاست‌مدار ایرانی اختصاص دارد.

او در این کتاب گزیده‌هایی از خطبه‌ها، حکمت‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه را به فراخور فکر و توان و اندیشه‌اش شرح و تفسیر کرده است. این برداشت‌ها در واقع حسی و روحانی است و بیشتر اندیشه‌های افروغ را در برخورد با دنیای ناب نهج‌البلاغه نشان می‌دهد. در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:  سال‌هاست که می‌خوانم و می‌نویسم، به جرات می‌توانم از سر صدق فریاد بزنم و مدعی شوم که سخنی حکیمانه‌تر از سخنان علی نشنیده و نخوانده‌ام. 

دکتر عماد افروغ هدف از تالیف چنین اثری را علاقه‌مندی و باورش به کشف و حل مشکلات حکمرانی شیعی با تمسک به سخنان و حکمت‌های حضرت علی (ع) ذکر کرده است. شهروندان برای بهره مندی از برنامه یاد شده می توانند اول اردیبهشت ۱۴۰۰ به صفحه مجازی این مرکز به نشانی Farhangsara_khanevade@ مراجعه کنند.

کد خبر 596357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha