در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی تزریق واکسن آسترازنکا را به دلیل آنچه گفته می‌شود به لخته شدن خون فرد منجر می‌شود، متوقف کرده‌اند، وزارت بهداشت اعلام کرده تزریق این واکسن برای هیچ‌یک از گروه‌های سنی و جنسی بالای ۱۸ سال منع مصرف ندارد و عوارض آن بسیار نادر و قابل اغماض است.

نامه وزارت بهداشت - آسترازنکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نوشته است: در رابطه با توزیع و مصرف آسترازنکا به اطلاع می‌رساند مصرف واکسن مذکور برای هیچ کدام از گروه‌های سنی و جنسی بالای ۱۸ سال منع مصرف نداشته و عوارض آن بر اساس گزارش صریح سازمان جهانی بهداشت بسیار نادر و قابل اغماض بوده است. لذا مجداً تأکید می‌گردد چنانچه فردی با سن زیر ۵۰ سال درخواست تزریق واکسن دیگری به غیر از واکسن آسترازنکا را داشته باشد، می‌تواند از سایر واکسن‌های موجود استفاده کند.

این ادعای معاون بهداشت وزارت بهداشت در حالی است که در پی بروز عوارض مختلف واکسن آسترازنکا در کشورهای اروپایی از جمله ایجاد لخته های خونی و مرگ ناشی از آن، بسیاری از کشورهای اروپایی تزریق این واکسن را در کشور خود متوقف کرده‌اند.

کد خبر 596345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha