مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: محدودیت تردد از مرز رسمی باشماق مریوان تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شده است و به مسافران بدون مجوز اجازه تردد از این مرز داده نخواهد شد.

معاون سیاسی کردستان

محمدابراهیم زارعی در گفت‌وگو با همشهری‌ آنلاین اظهار کرد: مرز باشماق مریوان از ششم اسفند سال گذشته بسته شده است. با شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای رسمی کشور، ورود مسافران عراقی به مرز باشماق زیاد شد. به همین دلیل این مرز برای جلوگیری از شیوع کرونای جهش‌یافته بسته شد.

وی ادامه داد: قرار بود محدودیت تردد در این مرز ۲ هفته بیشتر ادامه پیدا نکند، اما به‌دلیل شرایط بد کرونایی تاکنون موفق به بازگشایی مرز نشده‌ایم و تا بهبودی اوضاع کرونا در کشور مرز بسته خواهد ماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: این محدودیت فقط برای مسافران است. رانندگان ترانزیت عراقی اجازه ورود به داخل شهرهای استان را ندارند و برگه موقت تردد برای آنها صادر نمی‌شود.

زارعی در ادامه به وضعیت کرونا در استان اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه، بانه، دیواندره، بیجار و کامیاران در وضعیت قرمز و شهرستان‌های دهگلان و مریوان در وضعیت نارنجی قرار دارند. سروآباد نیز تنها شهرستانی است که در وضعیت زرد به سر می‌برد.

کد خبر 596324
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha