مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

شهرستان نی‌ریز قطب تولید پسته در استان فارس به‌ شمار می‌رود که به‌ دلیل بارش تگرگ در ۲۵ فروردین امسال بخش زیادی از باغ‌های این محصول خسارت دیدند.

باغ

مدیر جهاد کشاورزی نی‌ریز در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه سرمای بهاره و بارش تگرگ در روزهای پایانی فروردین منجر به خسارت باغ‌های شهرستان نی‌ریز شد، اعلام کرد: بارش تگرگ خسارت  ۹۳ میلیارد ریالی در این شهرستان برجای گذاشت.

علیرضا بصیری با بیان اینکه بارش به ۵۰۰ هکتار از باغ‌های پسته و ۳۰۰ هکتار از انجیرستان‌های شهرستان هم خسارت وارد کرده است، گفت:‌ انجیرستان‌های نی‌ریز خسارت ۱۸میلیاردریالی دیدند و به باغ‌های پسته هم بیش از ۷۵ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

دبیر شورای کشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: در بسیاری از موارد، حوادث قابل پیش‌بینی نیستند و ممکن است با بارش باران و تگرگ یا وقوع سیل و آتش‌سوزی خسارت سنگینی به کشاورز وارد شود،  اما در صورت داشتن بیمه، کشاورز می‌تواند خسارتش را جبران کند.

به گفته وی، در سال زراعی جدید بیش از ۵۵ درصد محصولات کشاورزی شهرستان با تلاش کارشناسان بیمه زیر پوشش قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، شهرستان نی‌ریز با ۱۱ هزار هکتار باغ پسته و ۵ هزار هکتار انجیرستان به ‌ترتیب مقام اول و دوم تولید این محصولات را در استان به خود اختصاص داده‌ است.

کد خبر 596289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha