همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم.

پاسخ شهروندان

همشهری آنلاین _ ابوذر چهل امیرانی: مسئولیم. در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری تجهیزات شهری وآباد نگه داشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود، آن را به مسئولان مربوطه اطلاع دهیم تا به حل آنها اقدام کنند. در این صورت، شهروند مسئولی خواهیم بود و به تبع آن، مسئولان نیز پاسخگو خواهند شد. راه‌های زیادی برای اعلام مشکلات و نیازهای شهری وجود دارد که یکی از آنها، اعلام نواقص به سامانه۱۳۷ است. در کنار این سامانه شما می‌توانید با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ هم تماس بگیرید و خبرنگاران همشهری محله را در جریان این مشکلات قرار دهید تا به مسئولان اعلام کنیم و پاسخ آنها را بشنویم.

شهروند

  • فرهنگ آپارتمان‌نشینی را ترویج کنید

در بسیاری از نقاط منطقه۱۸ شاهد ساخت آپارتمان و مجتمع‌های مسکونی هستیم. این کار باعث‌ آبادانی و توسعه منطقه می‌شود و از مهاجرت بومی‌ها جلوگیری می‌کند. با این وجود، شهروندان زیادی به این منطقه وارد و در مجتمع‌های مسکونی تازه‌ساخت ساکن شده‌اند و آپارتمان‌نشینی رونق پیدا کرده است. همین موضوع ضرورت افزایش فرهنگ آپارتمان‌نشینی اهالی را ایجاب می‌کند. لازم است اقداماتی در این حوزه انجام شود.
کریم حبیب‌پور، ساکن شهرک قائم(عج)

درخواست از شما، پیگیری از ما، پاسخ از شهردار منطقه ۱۸
سیدمحمد فیاض، شهردار منطقه۱۸


راه‌اندازی پویشی با شعار «هم سایه»
برای اینکه حقوق مدنی و اجتماعی ساکنان آپارتمان‌ها رعایت شود، لازم است قوانین زندگی در چنین مکان‌هایی مورد توجه قرار گیرد. براین اساس با راه‌اندازی «پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی» با شعار
«هم سایه» و با اجرای برنامه‌های سیاستی،‌ ترویج‌گری و آموزشی برای تغییر و پایدارسازی رفتارهای صحیح همسایگی تلاش می‌کنیم تا مجموعه‌ای از رفتارهای مثبت شهروندی را در بخش‌های قوانین و حریم خصوصی، همسایگی، مشارکت و مدیریت و کاهش پسماند نهادینه کنیم. امسال در مجتمع مسکونی سروستان محله یافت‌آباد شمالی، شاهد اجرای این طرح با محوریت مدیریت پسماند خواهیم بود.
 

کد خبر 596253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha