مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

تعداد فوتی‌های کرونا در بوشهر از ۲ روز گذشته رو به افزایش است و در همین مدت ۱۴نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان فوت کرده‌اند درحالی‌که از ابتدای فروردین تا روزهای پایانی ماه ۴ فوتی در طول روز داشتیم.

سعید کشمیری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه با راه‌اندازی ۵۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی بیش از ۸۰درصد تخت‌های بیمارستان‌های استان اشغال است، ‌ اعلام کرد: امیدوار بودیم با گذشت زمان شاهد بهتر شدن اوضاع باشیم، اما هر روز که می‌گذرد شرایط وخیم‌تر می‌شود. در پیک چهارم هم تعداد مبتلایان افزایش یافته و هم میزان بستری‌ها و فوتی‌ها بیشتر شده است.

سعید کشمیری گفت: ۴۶۰بیمار در بیمارستان‌های بوشهر بستری هستند که از این تعداد ۶۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲۸نفر از بیماران هم در وضعیت حاد هستند.

وی دلیل افزایش بیماری را توجه نکردن شهروندان به رعایت پروتکل‌ها دانست و افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده ۶۰درصد بیماران کرونایی در دورهمی‌های خانوادگی مبتلا می‌شوند یعنی افرادی که به‌هیچ‌وجه پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و توجهی هم به توصیه‌های بهداشتی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مردم خواست در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها شرکت نکنند، زیرا رعایت کردن این موارد برای پایان این دوره از بیماری مؤثر خواهد بود.  

طبق گزارش سامانه ماسک، تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  شهرستان دیلم از قرمز پرخطر به قرمز تیره به معنی حداکثر خطر تغییر رنگ داده است. همچنین بر اساس این سامانه، وضعیت شهرستان‌ کنگان که تا پیش از این قرمز بود به نارنجی تغییر رنگ داده و شهرستان‌ دیر نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

هفت شهرستان دیگر استان شامل بوشهر، دشتستان، گناوه، عسلویه، تنگستان، جم و دشتی در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

کد خبر 596230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha