مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نسبت به اسفند ۹۹ شیوع بیماری کرونا به حدی پیچیده شده که آن زمان متوسط بستری در همه بیمارستان‌ها ۶۰ مورد بود اما اکنون به ۴۵۰ مورد رسیده است و این آمار نشان می‌دهد که با افزایش ۹ برابری بستری‌ها در بوشهر مواجهیم.

بستری

دکتر سعید کشمیری در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: همه شهرستان‌های استان بوشهر قرمز و در مرحله پرخطر قرار دارند. توان درمانی استان هم محدودیت خاص خود را دارد و اگر همین طور تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ افزایش پیدا کند با مشکل روبروخواهیم شد.

وی تنها راه اساسی را از کار انداختن کارخانه تولید بیماری دانست و بیان کرد: از کار انداختن این کارخانه هم فقط با ترک دور همی‌های خانوادگی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی میسر خواهد بود. اکنون شهروندان دچار عادی انگاری و بی‌تفاوتی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: نسبت به فروردین سال گذشته همراهی مردم خیلی کمتر شده است. در این چند روز اخیر که دستور تعطیلی مشاغل گروه دو سه و چهار صادر شده اکثر مغازه دارها رعایت نمی‌کنند و دلایل مختلفی برای تعطیل نکردن می‌آورند.

کشمیری ادامه داد: در شرایط کنونی دو وظیفه خیلی مهم داریم؛ یکی همان قطع زنجیره است و هر طور شده باید جلوی تولید بیماری گرفته شود. دیگر اینکه با مدیریت درست در بخش درمانی، مانع سرگردانی بیماران در بیمارستان‌ها شویم. باید تا حد ممکن بستری‌ها صورت بگیرد و پس از آن بحث قرنطینه هم اعمال شود.

وی گفت: اکنون ۸۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پر شده است و به سرعت در حال اضافه کردن تخت‌های بیمارستانی هستیم که از ۵۰۰ به ۷۰۰ تخت افزایش یافته است.

همچنین تاکنون نیازی به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی نبوده اما همه پیش بینی‌های لازم در این مورد انجام شده و در صورت لزوم دو بیمارستان صحرایی در نظر گرفتیم که یکی متعلق به حوادث غیر مترقبه استان و دیگری نیروی دریایی سپاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد فوتی داشتیم در حالیکه تا یک ماه قبل فقط روزی یک مورد فوتی داشتیم. 4 نفری که فوت کردند شامل سه مرد ۸۷، ۶۷ و ۶۰ ساله با سابقه بیماری قلبی عروقی و سرطان و یک خانم ۶۶ ساله هبا سابقه بیماری کلیوی، دیابت و فشار خون بودند.  

براساس این گزارش شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیز از ابتدای شیوع پاندمی در استان بوشهر به ۹۴۰ نفر رسیده است.

از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۳۰ هزار و ۱۵۸ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

براساس آخرین گزارش سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۹ شهرستان قرمز و پرخطر و فقط شهرستان دیر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

کد خبر 595570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha