دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

فیلم سینمایی «گودزیلا برابر کنگ» با رساندن مجموع فروش جهانی خود به مرز ۴۰۰ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی از زمان شیوع ویروس کرونا تا امروز نام گرفت.

گودزیلا علیه کنگ

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ایندی وایر نوشت:  «گودزیلا برابر کنگ» به کارگردانی «آدام وینگارد» که دنباله ای بر فیلم «گودزیلا: سلطان هیولاها» محصول ۲۰۱۹ و «کونگ: جزیره جمجمه» (۲۰۱۷) و چهارمین فیلم دنیای سینمایی هیولاها برادران وارنر استف با ادامه اکران جهانی خود به فروشی بالغ بر ۳۹۰ میلیون دلار دست یافت تا با عبور از فروش ۳۶۵ میلیون دلاری فیلم «تِنت»، موفق ترین فیلم هالیوودی از زمان بروز بحران کرونا باشد.  

این فیلم تاکنون ۸۰.۵ میلیون دلار از محل گیشه آمریکا و ۳۰۹.۷ میلیون دلار در گیشه بین المللی کسب کرده است. «گودزیلا برابر کنگ» در نخستین روز اکران در بیش از ۲۴۰۰ سالن سینمایی آمریکای شمالی به فروش ۹.۶ میلیون دلار رسید تا رکورد فروش روزانه یک فیلم از آغاز بحران کرونا تا به امروز را نیز به نام خود ثبت کند.  

سینمای چین که بازگشتی چشمگیر پس از گذر از بحران کرونا داشته، موفق ترین سینمای جهان در یک سال گذشته بود و دو فیلم چینی «سلام مامان» و «کاراگاه محله جینی ها» تا کنون فروش به ترتیب ۸۲۱ و ۸۶۳ میلیون دلاری را به ثبت رسانده اند.  

چینی ها سال گذشته به لطف کرونا موفق شدند برای نخستین‌بار از مجموع فروش سالانه گیشه آمریکا سبقت بگیرند و عنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان را از آن خود کنند، اتفاقی که با ادامه روند کنونی در سال ۲۰۲۱ نیز تکرار خواهد شد. 

کد خبر 596087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha