دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

مستند «خود زندگی»، پرتره‌ای از راجر ایبرت ـ منتقد و خبرنگار مشهور آمریکایی ـ در قالب برنامه «به اضافه مستند» پخش می‌شود. مارتین اسکورسیزی، کارگردان مشهور سینما هم در این مستند حضور دارد.

مستند «خود زندگی»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، بیست و سومین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «خود زندگی» به کارگردانی استیو جیمز روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مستند «خود زندگی» لحظات تلخ و شیرین زندگی منتقد و نویسنده شهیر، راجر ایبرت را بازگو می‌کند. در این مستند تصاویری از ماه‌های آخر ایبرت همراه با تصاویر آرشیوی از کل دوران فعالیت او ترکیب شده و این نویسنده فقید را معرفی می‌کند. در بخش دیگری از این فیلم، دوستان، اعضای خانواده و شخصیت‌های برجسته‌ای مانند «مارتین اسکورسیزی» داستان‌ها و خاطرات خود را از راجر تعریف می‌کنند.

راجر جوزف ایبرت خبرنگار، منتقد فیلم و فیلم‌نامه‌نویس مشهور آمریکایی است. او بیش از ۱۵ کتاب درباره فیلم‌های سینمایی نوشت و در سال ۱۹۷۵ به‌عنوان اولین منتقد فیلم، جایزه پولیتزر را ازآن خود کرد. این منتقد سینمایی در سال ۲۰۰۲ به سرطان تیروئید مبتلا شد و در پی عمل جراحی، فک پایین و توانایی سخن گفتنش را از دست داد و در سال ۲۰۱۳ درگذشت.

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور امیر ابیلی و سعیدهاشم زاده منتقدین برنامه «به اضافه مستند» برگزار می‌شود و موضوع نقد در سینمای داستانی و مستند از دریچه نگاه این منتقدین مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱ اردیبهشت ساعت ۹ و جمعه ۳ اردیبهشت ساعت ۱۴ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

کد خبر 596081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha