یک متخصص تغذیه گفت: افزایش دریافت مواد قندی در دوران امتحانات‌ ‌باعث چاقی بی‌مورد در فرد می‌شود در حالی که خوردن آب‌میوه‌ها، ‌مرکبات و گوجه‌ ‌فرنگی می‌تواند نیاز فرد را تامین کند‌.

به گزارش ایسنا، ‌دکتر بزرگمهر گفت : در دوران امتحانات کنکور باید کالری به اندازه مناسب به بدن برسد‌. ‌در این دوران بعضی افراد دچار بی‌اشتهایی می‌شوند و بعضی‌ها هم پرخوری عصبی پیدا می‌کنند.

 ولی به هر حال باید تعادل در میزان دریافت‌ ‌کالری حفظ شود‌. ‌وی در مورد نکاتی که باید در این دوران رعایت شود،‌ ‌اظهار کرد:‌< علاوه بر وعده‌های غذایی چند میان وعده نیز باید به برنامه غذایی دانش‌ ‌آموزان اضافه شود که در این میان وعده‌ها آب‌میوه، میوه، شیر و لبنیات، ویتامین‌های‌ ‌گروه‌ B باید در برنامه‌شان باشد‌.

کد خبر 596

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار