یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

ترجمه انگلیسی کتاب نوشته شده توسط رئیس فقید شرکت نینتندو قرار است توسط انتشارات وی‌ای‌زد مدیا وارد بازار کتاب جهانی شود.

خاطره های  خالق قارچ خور

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، هالیوود ریپورتر نوشت ترجمه انگلیسی کتاب نوشته شده توسط رئیس فقید شرکت نینتندو قرار است توسط انتشارات وی ‌ای ‌زد مدیا وارد بازار کتاب جهانی شود. این کتاب توسط «ساتورو ایواتا» بنیان‌گذار شرکت تولید بازی‌ مشهور قارچ‌خور نوشته شده است که بیشتر قالبی فرهنگی دارد.
 
کنسول بازی ان‌ای‌اس (NES) که در ایران به میکرو شهرت پیدا کرد، در ۱۵ ژوئن ۱۹۸۳ وارد بازار شد که سال‌ها تمام اعضای خانواده در کشورهای مختلف از آن لذت می‌بردند. NES توانست در آن زمان لقب پرفروش‌ترین کنسول بازی را با خود همراه کند. موفقیت NES در بازارهای جهانی باعث شد تا صنعت بازی‌سازی در آن دوران، جانی دوباره بیابد و عناوین خاطره‌انگیزی چون برادران سوپر ماریو (قارچ‌خور) و پوکمون به خاطرات چند نسل تبدیل شود.
 
کتاب تجربیات و خاطرات رئیس شرکت نینتندو با عنوان «از ایواتا بپرس» اولین بار به زبان ژاپنی در سال ۲۰۱۹ چهار سال بعد از مرگ ایواتا در کشور ژاپن منتشر شد و به یکی از کتاب‌های پرفروش این کشور تبدیل شد. حالا نسخه انگلیسی این کتاب قرار است در بازار کتاب جهانی عرضه شود.
 
ایواتا در این کتاب تجربیات شخصی خود را از تولید بازی‌های نوع خاص ژاپنی نوشته است که چطور باعث می‌شود اعضای خانواده دور هم جمع شوند و با لذت آن را بازی کنند. وی می‌نویسد: قبل از اینکه خودم یک طراح بازی‌های کامپیوتری باشم، بیشتر یک بازیکن این بازی‌ها در کنار خانواده هستم.
 
این طراح و خالق بازی ژاپنی در کتابش نوشته است: روی کارت ویزیت من نوشته شده است که رئیس یک شرکت معتبر بازی‌سازی هستم. در مغزم یک طراح بازی هستم ولی در قلبم در کنار خانواده خودم بازی می‌کنم. وی در کتابش به چشم‌انداز شرکتش نگاهی کرده و هدفش را از آینده شرکت جمع‌کردن اعضای خانواده و سرگرم‌کردن آنها عنوان می‌کند.
 
در کتاب ایواتا به اسامی اشخاص مشهور در کشور ژاپن اشاره می‌کند که عاشق بازی‌های ساخته‌شده توسط شرکت او هستند. از این اسامی می‌توان به روسای شرکت‌های اتومبیل‌سازی هوندا، سونی، نودل و بسیاری از شرکت‌های مشهور ژاپنی اشاره کرد که ایواتا به این مسئله افتخار می‌کند که با دستگاهش توانسته همه آنها را سرگرم کند.
 
وی در کتابش اعتقاد خود را از ساخت بازی‌ این گونه می‌نویسد که وقتی شما نتوانید همه قشرهای جامعه و از آن مهم‌تر همه اعضای خانواده را سرگرم کنید، محکوم به شکست هستید و باید به دنبال شغل دیگری باشید. در سال‌های گذشته شرکت نینتندو توانست از راه فروش بازی به بیش از ۳ میلیارد دلار سرمایه دست یابد.

کد خبر 595891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha