حسن ساسانی با بیان این‌که ذخیره سد زاینده‌رود امروز به ۳۵۹ میلیون مترمکعب رسید، اظهار کرد: با توجه به ذخیره ناچیز سد زاینده‌رود، اگر بر مصرف بهینه در بخش‌های شرب و بهداشت و صنعت تأکید نشود، تابستان سختی در انتظارمان خواهد بود.

سد زاینده رود

به گزارش همشهری آنلاین، حسن ساسانی با بیان این‌که ذخیره سد زاینده‌رود امروز به ۳۵۹ میلیون مترمکعب رسید، اظهار کرد: با توجه به ذخیره ناچیز سد زاینده‌رود، اگر بر مصرف بهینه در بخش‌های شرب و بهداشت و صنعت تأکید نشود، تابستان سختی در انتظارمان خواهد بود

وی افزود: در حال حاضر، ورودی به سد ۵۳ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۱۸ مترمکعب بر ثانیه است و ۲۴/۷ درصد از ظرفیت سد آب دارد.

ساسانی درباره بارش‌های صورت‌گرفته در سال جاری توضیح داد: امسال میزان بارش‌ها در استان ۶۱ میلی‌متر بوده، درحالی‌که در مدت مشابه سال گذشته ۸۴/۵ میلی‌متر بود. ضمن این‌که میزان این بارش‌ها در بلندمدت ۱۰۰/۹ میلی‌متر بوده است. با این تفاسیر، بارش‌ها در استان نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته و البته نسبت به میانگین بلندمدت نیز ۴۰ درصد کاهش داشته است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار کرد: بارندگی‌های امسال در ایستگاه چلگرد ۸۱۰ میلی‌متر بوده، درحالی‌که در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶۷ میلی‌متر بارندگی داشتیم. همچنین در بلندمدت ۱۲۷۶ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است. با این آمار و ارقام، میزان بارش نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش و نسبت به متوسط بلندمدت ۳۷ درصد کاهش داشته است.

وی توصیه کرد: با توجه به اینکه مخزن سد زاینده‌رود ۲۴/۷ درصد آب دارد، صرفه‌جویی در بخش‌های شرب، بهداشت و صنعت ضروری است.

کد خبر 595844
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha