فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه قبل از ورود به کارزار انتخابات با رئیسی دیدار داشته اند و ایشان تاکید کرده اند که به انتخابات ورود نمی کنند. وی درباره برخی ابهامات نیز گفت: : درباره قرارداد مهدی جهانگیری باید بگویم که در قرارگاه خاتم با انواع کارفرما ها از آقای زنگنه که سابقه کرسنت دارد تا آقای آخوندی کار می کنیم.

سعید محمد

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در سومین جلسه از سلسله جلسات میز انتخاباتی جمهور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که با عنوان « تحول در حکمرانی، عدالت و کارآمدی» برگزار شد، گفت: عملکرد دولت در این چند ساله مطلوب نبوده و آن شعار های اصلی انقلاب ( عدالت و ارزش های اصیل انقلاب) با این ها فاصله داشته است.

محمد در پاسخ به این سوال که طبق قانون اساسی خود را رجال سیاسی می داند یا خیر این طور پاسخ داد: قانون اساسی مصداق خاصی را در این مورد مشخص نکرده اما شورای نگهبان اخیر چارچوبی را تعریف کرده و الان در رفت و برگشت است و من نمی‌دانم تصویب می‌شود یا خیر. در این چارچوب برای نیروهای نظامی جایگاه ۶ سال سرلشکری است. اگر ملاک این مورد باشد من ۸ سال جایگاه سرلشکری و بالاتر را دارم و به عنوان یک شاخصه می‌توان عنوان کرد.

محمد ادامه داد: مجموعه ای که من در آن کار کرده ام چندین وزارتخانه را در خود جا داده است و ساختار قرارگاه را نیز با یک طرح تحولی بعد از ۳۰ سال تغییر داده‌ایم و در بخش نفت و گاز و پتروشیمی، صنعت و معدن، کشاورزی، مخابرات نیرو، راه و شهرسازی و حتی دریایی با نهادهای دولتی معادل سازی کردیم. عمده کارهای دولتی را در این بخش انجام داده ایم و با اکثر وزارتخانه‌ها درگیر بودیم.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم گفت: من عضو ستاد اقتصاد مقاومتی دولت با حضور ۱۲ الی ۱۳ وزیر بودم و با تحلیل مسائل و مشکلات و تصمیم‌گیری‌ها و فضای کار آشنا هستم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال تایید شدن از سوی شورای نگهبان را دارد گفت: تا جایی که الان قانونمند و چارچوبمند است اینطور می بینم که باید تایید بشوم اما فضا سازی هایی که الان در جهت حذف وجود دارد را باید مدیریت کنیم و اینکه اقبال مردمی و عمومی هم در نظر شورای نگهبان تاثیرگذار خواهد بود. معتقدم شورای نگهبان می تواند من را تایید کند، البته همانطور که می‌دانید آرا در شورا مستقل است. 

محمد در پاسخ به یکی دانشجویان که گفت « من در توانایی مدیریتی شما شکی ندارم، بحث سیاست ورزی و داشتن تحلیل را عرض می‌کنم» تاکید کرد: اتفاقا گیر کشور ما همین سیاسیون هستند. نقطه گرفتاری کشور آنجایی است که کار دست سیاسیون بیفتد.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم در پاسخ به دانشجویی که پرسید « یعنی شما خودتان را سیاسی نمی‌دانید؟» گفت: چرا من خودم را سیاسی می‌دانم اما روش کار سیاسیون برای اداره کشور جواب نمی‌دهد. کسی که بخواهد با عینک سیاسی به همه چیز نگاه کند، باعث می‌شود از اصل موضوع و حل مساله غفلت شود و وارد فضاهایی شود که انرژی کشور را بگیرد، ولی خروجی ندهد.

وی در پاسخ به این سوال که « یعنی شما خودتان را اصلح می دانید؟» اظهار داشت: در بین عزیزانی که تا به امروز مطرح شده اند، خودم را اصلح می دانم.

یکی از دانشجویان در ادامه گفت: « این برنامه ای که شما گفتید، همه کاندیداها و ضرغامی و … دارند و من میخواهم از بین افراد یکی را انتخاب کنم، نقطه تمایز شما چیست؟»

محمد پاسخ داد: این را شما باید بفهمید. در سابقه طرف و برنامه هایش نگاه کنید، ببینید قابلیت انجام دارد یا ندارد. از سوابق ما، اینکه در شدیدترین دوره تحریم، سخت ترین زمان عملیات کاری قرارگاه خاتم بوده است و هیچ دوره ای مثل این دوره ای که بنده در قرارگاه بودم نبوده است. بخاطر تشدید تحریم ها، تروریست تلقی کردن سپاه پاسداران، بسته شدن حسابهای ارزی و تمامی شرکت های خارج از کشور قرارگاه خاتم، عدم همکاری دولت، و…

وی درباره بحث تحول در قرارگاه خاتم افزود: اولا من دیدم یکسری فرمایشات حضرت آقا دارند که در دولت اجرا نمی شود، خود قرارگاه هم از نقش اصلی خودش دور می شود که نقش اصلی قرارگاه را اقتصاد مقاومتی می‌دانستم و یک ساختار پیمانکاری قرارگاه داشت و ما آمدیم یک ساختار قدیمی ۳۰ ساله را که ریشه دوانده بود درهم ریختیم و ساختار را بنابر آنچه حضرت آقا گفته بود، بازنویسی کردیم.

وی ادامه داد: متناسب با هرکدام از وزرات خانه های دولت یک مجموعه ایجاد کردیم چون میخواستیم قرارگاه را از حالت پیمانکاری خارج کنیم تا نقش آفرین باشد. و ببینیم هر وزارت خانه چه کارهایی را انجام می دهد و انجام نمی دهد تا ما به آن دستگاه اجرایی کمک کنیم. و همزمان هم قریب به ۸۰۰ نفر بازنشسته در قرارگاه خاتم داشتیم و من در بدو ورودم تقلیل به ۲۰۰ نفر تقلیل دادم. و جوان ترها را در جایگاه مدیریتی کشاندیم. و تجربه بسیار خوبی بود.

محمد تاکید کرد: خیلی ها دلی در ستاد ما کار می‌کنند و پول دادن ها اتهام است. به قدری تمرکز برای تخریب ما زیاد است که اگر یک ریال در جایی تخلفی شده بود یا پولی خرج کرده بودم، الان در صدر رسانه‌ها بود. خیلی از اطرافیان ما به خاطر مسیر کاملا یک طرفه، تبعیض آمیز و هدفمندی را داریم . شاید باور نکنید اما بسیاری از افرادی که مرا کمک می کنند بچه های حزب ‌اللهی هستند که با هزینه خود تلاش می کنند و زحمت می کشند. خیلی از کلیپ های تبلیغاتی را بدون آنکه بدانم و به صورت خودجوش می‌سازند.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم اظهار داشت: درباره قرارداد مهدی جهانگیری باید بگویم که در قرارگاه خاتم با انواع کارفرما ها از آقای زنگنه که سابقه کرسنت دارد تا آقای آخوندی کار می کنیم. تا زمانی که افراد به لحاظ حقوقی بر سر پست خود هستند ما نمی توانیم مخالفتی با همکاری با آنان داشته باشیم ضمن اینکه آقای جهانگیری برج ۶ سال ۹۸ تبرئه شدند و ما در سال ۹۹ با ایشان قرارداد بستیم‌. ایشان دو پرونده جدید داشتند که به خاطر آن به دو سال حبس محکوم شدند. یکی اینکه مجموعه زیر دستشان مبلغ ۶۰۰ هزار یورو ارز مسافرتی خریدند و با آن ماموریت رفتند که در نهایت به دو سال حبس محکوم شدند. چیزی که بیرون مطرح می شود با حکم قاضی متفاوت است.

وی افزود: با همین بانک گردشگری قریب به ۱۰ سال بود که قرارداد داشتیم و مجدد فاز بعدی به ما واگذار شد، چون آن موقع قضیه کاندیداتوری من مطرح نبود. بعد از طرح مسئله کاندیداتوری من ، در طرح فولاد بناب که آورده بسیاری برای مردم دارد و سپرده های مردم در بانک گردشگری را با ارزش افزوده تبدیل می‌کند. ما خودمان در این پروژه صاحب لایسنس بودیم. این پروژه کاری روتین و در جهت منافع کشور بود آن هم با بانک بناب که زیر مجموعه‌ بانک گردشگری بود.

محمد تصریح کرد: ابتدا خدمت آقای رییسی رفتم تا برنامه را با ایشان تنظیم کنم. ایشان گفتند که به انتخابات ورود نمی‌کنند. حتی قبل از آنکه از قرارگاه خارج شوم دوباره از ایشان پرسیدم و گفتند که قصد ورود به انتخابات را ندارند. اگر ورود کنند به آقای رییسی کمک می کنم چون ایشان می توانند اجماع خوبی ایجاد کنند و اولویت عدم انشقاق است.

وی افزود: شورای وحدت از ما دعوت کرده که برنامه خود را ارائه دهیم. دعوت شورای وحدت را قبول می کنیم، اما نحوه اجماع را نه بر اساس تحمیل اشخاص، که براساس نظرسنجی ها ی نزدیک انتخابات انجام خواهیم داد.

محمد با بیان اینکه شورای ائتلاف هنوز از ما دعوت نکرده است؛ گفت: تغییر نسل مدیریتی که مورد تاکید حضرت آقا نیز بوده است، مبنای ورورد ما به انتخابات بوده است. هرچند نظرات و تجربیات آقای رضایی مفید است، اما آزمودن دوباره افرادی که مردم به آن‌ها اقبال ندارند انرژی جامعه را می گیرد.

وی افزود: بخش عمده ای از همکاران خود را انتخاب کردم اما اسامی آن‌ها را اعلام نکردیم و لیست های منتشر شده صحت ندارند. تیم هایی که ما را کمک می‌کنند مشخص هستند، اما به صلاح نیست که الان اسم کابینه را معرفی کنیم. به دنبال استخراج از دفتر هستیم اما حضرت آقا سعی می کنند، ورورد نکنند.

محمد گفت: در مورد رقبا نیز باید بگویم که الان آقای لاریجانی و آقای پزشکیان بیشتر مطرح است و آقای ظریف یار کمکی است. در انتخابات پیش‌رو مشارکت ان شاءالله حداقل به پنجاه درصد می رسد.

کد خبر 595805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha