مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست گچساران گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه‌حفاظت‌شده خامی در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت سه روز به‌دلیل سخت‌گذر بودن منطقه همچنان ادامه دارد.

آتش سوزي

ولی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با بیان این‌که این آتش‌سوزی از بعدازظهر روز جمعه ۲۷ فروردین آغاز شده است، افزود: با وجود تلاش گروه‌های امدادی، آتش‌سوزی منطقه‌ حفاظت‌شده خامی هنوز مهار نشده است. چندین مرتبه تا مرز خاموش شدن کامل آتش‌ پیش رفتیم، اما به‌دلیل شیب زیاد منطقه و پرتاب شدن شاخه‌های شعله‌ور به پایین‌دست، این آتش‌سوزی مجدداً گسترش پیدا کرد.

وی ادامه داد: تیم‌هایی از محیط‌زیست، منابع طبیعی و تشکل‌های مردم‌نهاد به‌صورت شبانه‌روزی در مهار آتش‌سوزی منطقه‌ حفاظت‌شده خامی مشارکت دارند. اگر این تلاش‌ها انجام نشده بود، آتش‌ مناطق بیشتری را درگیر می‌کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست گچساران اظهار کرد: در آتش‌سوزی‌های سال گذشته نیز بیش از ۶۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان دچار آسیب جدی شده بود.

منطقه حفاظت‌شده کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری ازجمله پلنگ، کَل، بز و کبک است و پوشش غالب آن را بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک تشکیل می‌دهد.

کد خبر 595802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha