سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این‌که هنوز به اوج و قله پیک چهارم کرونا در ایران نرسیده‌ایم، گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد بستری‌ها در این موج به ۶۰ هزار نفر برسد و حالا حالاها از وضعیت قرمز خارج نمی‌شویم.

علیرضا رئیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تعداد موارد بستری کرونا در اوج پیک سوم کرونا به ۲۳ هزار نفر رسید اما هنوز به اوج و قله پیک چهارم کرونا نرسیده‌ایم اما تعداد بستری‌ها به ۴۳ هزار نفر رسیده است. پیش‌بینی این است که تعداد بستری‌های کرونا در اوج پیک چهارم به ۶۰ هزار نفر برسید که یک رکورد بی‌سابقه است.

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای مقابله و کنترل پیک چهارم کرونا افزود: فعلا فقط بحث تمدید محدودیت‌های کرونا مطرح است، محدودیت‌های ابلاغ شده برای شهرهای قرمز و نارنجی این هفته هم تمدید شد و قرار است، پنج‌شنبه برای ادامه این محدودیت‌ها و چگونگی آن در ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری شود.

رئیسی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که شاید تا حدود دو هفته دیگر به قله یا اوج پیک چهارم برسیم، اما حتی اگر نمودار صعودی کرونا در پیک چهارم ثابت شود و از حالت صعودی خارج شود یا حتی نزولی شود، حالا حالاها از وضعیت قرمز خارج نمی‌شویم.

کد خبر 595749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha