اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۸ رای یک فوریت طرح آیین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران را تصویب کردند.

شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،اعضای شورای اسلامی شهر تهران روی یکشنبه در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورا، یک فوریت طرح آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران را در دستور کار قرار دادند.

«حجت نظری» عضو شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: کمیته‌ تنقیح شورای شهر آیین نامه اجرایی را با حذف زوائد به صورت تنقیحی در یک جلد به شورای شهر ارائه کرده است.

وی گفت: فایل نهایی پیش نویس این طرح نیز از طریق اتوماسیون در اختیار اعضای شورای شهر قرار گرفته است.

نظری تأکید کرد: این طرح منطبق با تمام قوانین و مقررات بالادستی تهیه شده و صرفاً مقررات موجود در سطح شورای شهر را یکپارچه کرده‌ایم تا از برخی احکام موازی پرهیز شود.

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در توضیح آیین‌نامه شورای شهر گفت: اولین آیین‌نامه داخلی شورای شهر توسط شورای اول در سال ۸۷ تهیه شد و سپس در سال ۸۴ نیز دولت آیین نامه‌ای را برای شورای شهر تهیه و ابلاغ کرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شبهه وجود دارد چرا که شورای شهر ۲ آیین نامه دارد و گاهی موجب می‌شود سازمان بازرسی کل کشور به شورا تذکر دهد.

«احمد مسجدجامعی» عضو دیگر شورا شهر نیز اصلاح آیین نامه را امری ضروری دانست و گفت: از آنجا که آیین نامه ۲۷۰ ماده دارد و کمیته طرح ۲ سال روی آن کار انجام داده است نمی‌توان به صورت سرسری این پروژه را تصویب کرد.

«مجید فراهانی» عضو دیگر شورا نیز با بیان اینکه بعد از پنج دوره شورای شهر هنوز آیین نامه واحدی در شورای شهر تهران تاثیر نشده است،  بر فوریت این طرح تاکید کرد و گفت: با تصویب این آیین‌نامه موجب پایان دادن به اختلاف سلیقه‌ها می‌شود و امر مهمی است.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت طرح آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران را با ۱۸ رای تصویب کردند.

کد خبر 595729

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha